Pluto schreef:rob.showa schreef: Vooral bij het laatste deel kwam er toch redelijk wat metallic met de olie mee.
Niet te geloven, DAT zou voor mij toch echt de reden zijn om een 3L handgeschakeld te maken !
Mijn handgeschakelde 3L had een half miljoen kilometer gereden met de originele bak, die is nooit open geweest.
Bij JB in dieverbrug hebben we na 450.000 km de bakolie vervangen, die zag er nog uit alsof het er net was ingegoten, goudgeel en volledig transparant, brandschoon !
Eigenlijk was het onzin om de olie te vervangen. De auto heeft inmiddels 6 ton gelopen en de bak is nog altijd origineel en niet gereviseerd.
Hydraulisch schakelen is gewoon gevoelloos schakelen, het past niet bij een gesynchroniseerde handgeschakelde bak, hoe vaak je de basisinstelling ook doet.
Heb er wel eens aan zitten denken maar pas 1x me gereden en ik moet bekennen .... vond het zwaar K rijden.
Weet niet of het bij iedereen zo beroerd schakeld maar vond het zelf niks.
Toen dus besloten om orgineel verder te gaan.
Inmiddels met een projectje begonnen om zelf maar eco-wieldoppen te gaan maken.
Ga ze maken van 3mm pvc met een centerbout.
Materiaal laat ik met een waterjet snijden om er zeker van te zijn dat ze 100% rond zijn.
Tevens wordt het centergat en een gaatje voor het ventiel er ook in gesneden.
Voor de aanhanger laat er ook een paar plaatjes maken maar dan wel met 4 gaten voor bindstrips.
Laat ook meteen een setje alu dopjes draaien.
M.b.v het setje van DNA-dave maak ik een mal om de bolling er in te kunnen maken (m.b.v. een fohn / verfstripper).
Als dit klaar is de grillblock aan de beurt en een setje afdekkappen voor de achterwielen.
Mochten er meer gegadigden zijn dan is het altijd mogelijk oom de sets te copieren, prijzen laat ik t.z.t. wel weten.
Zit nu te wachten op het plaatmateriaal, de tekeningen zijn inmiddels af.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow
Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets