Ravenna Blue Lupo bezitter. Ik blijf bezig
-
- 3L Vriendenteam
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: Revenna Blue Lupo bezitter. New Wheels!
Looking Nice. Kleurtje past prima.
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Bedankt Heren ik ben er echt suuupper! blij mee
maar ik heb (had) een probleempje. . . Nou het begon allemaal op die donderdag toen ik de velgen ging monteren, het was die dag een drukke dag geweest en mn luup had nog nooit zo veel gereden in 24 uur tijd maarliesft 650 km als het niet meer is.. maargoed . . de velgjes waren toen gemonteerd bij de bandenboer en ging daarna naar huis.. volgende ochtend glimlachend en helemaal blij naar me auto toegelopen om na me werk te gaan en wilde de auto starten maar deze wilde niet starten
wtf!
ik nog een keer contact uit en weer aan, op de rem drukken en contact omdraaien maar geen geluid niks.. toen was het tijd om op het instrumenten paneel te kijken, groene rempedaal lampje was niet zichtbaar en zag toen heel eventjes dat het gloeispiraatje een paar tellen knipperde en daarna uitging.. weer contact uit en weer aan en toen verscheen wel die groene pedaal en kon toen starten.. nu bijna een week verder geen problemen maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt
dit zijn toch verschijnselen van een verrote Relais 109 toch ?

maar ik heb (had) een probleempje. . . Nou het begon allemaal op die donderdag toen ik de velgen ging monteren, het was die dag een drukke dag geweest en mn luup had nog nooit zo veel gereden in 24 uur tijd maarliesft 650 km als het niet meer is.. maargoed . . de velgjes waren toen gemonteerd bij de bandenboer en ging daarna naar huis.. volgende ochtend glimlachend en helemaal blij naar me auto toegelopen om na me werk te gaan en wilde de auto starten maar deze wilde niet starten

ik nog een keer contact uit en weer aan, op de rem drukken en contact omdraaien maar geen geluid niks.. toen was het tijd om op het instrumenten paneel te kijken, groene rempedaal lampje was niet zichtbaar en zag toen heel eventjes dat het gloeispiraatje een paar tellen knipperde en daarna uitging.. weer contact uit en weer aan en toen verscheen wel die groene pedaal en kon toen starten.. nu bijna een week verder geen problemen maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt
dit zijn toch verschijnselen van een verrote Relais 109 toch ?
- Lupo2002
binnekort meer foto's na een grondige wasbeurt!, ik heb de afgelopen dagen met het mooie weer moeten werken en geen kans gekregen om dit te doen vandaag heb ik de raampjes alvast aan de binnenkant met glassex behandeld en flink gestofzuigd want het leek wel een vuilnisbelt
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Klinkt wel een beetje als een weigerende 109
Misschien wel wlim om die preventief te vervangen
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Lupo2002
Ja gaan we maar doen ja. . . een jaartje terug al geprobeerd om deze preventief te vervangen maar kon er toen niet echt makkelijk bij.. zekeringkast heb ik toen los geschroeft en al maar kon er toen nog steeds niet goed bij.. heb het toen maar laten zitten. . . maar nu is het tijd om de mouwen nog wat flinker op te stropen3L-Dnadave schreef:Klinkt wel een beetje als een weigerende 109
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Tis net als met sex. In het begin is het wat onhandig gefriemel, maar als je het eenmaal een keer gedaan..... 

Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers

- Lupo2002
was al eergisteren fotos wezen maken maar met het overbrengen naar me laptop ging er iets verkeerd de enige foto die het overleefde is die in me avatar
dus weer even op eneer naar de Zeeuwsche Kust
http://www.photoshow.com/watch/JU6Fe9CN
dus weer even op eneer naar de Zeeuwsche Kust
http://www.photoshow.com/watch/JU6Fe9CN
- Lupo2002
Even een verbeterde verkorte versie.. dat daarboven sloeg nergens op
Wat is de fotokwalitiet van de sony Xperia (Z3 compact) slecht zeg!.. geen sony meer volgend jaar
het enige handige van deze telefoon is sony's movie creator app, met 1 druk op de knop dit filmpje gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=IOnKJJyJzx0

Wat is de fotokwalitiet van de sony Xperia (Z3 compact) slecht zeg!.. geen sony meer volgend jaar

het enige handige van deze telefoon is sony's movie creator app, met 1 druk op de knop dit filmpje gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=IOnKJJyJzx0
- Kanerr
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Vind de velgen echt leuk staan man!!!
Low is a lifestyle..
- Lupo2002
Thnx men
Ze rijden echt heerlijk en heel wat comfort terug velen malen beter dan de originele velgen.. Ik lees heel veel dat plattere banden minder confort is enzo maar ik heb serieus comfort erbij gekregen met deze banden en velgen. Auto is veel stabieler op de weg putjes en drempeltjes worden beter door deze banden geabsorbeerd.. en oo de snelweg zijn ze ook stiller.
Als ik 80km/h rij op cruise control geeft het wijzertje 2,7l aan ong.. Bij 110 km/h is dit tussen de 3 en 3.3.. Kwa verbruik ben ik niet achteruit gegaan gelukkig! Dit is wat ik wilde bereiken. Toch wel relaxe velgen (in 16") maar het verbruik moest absoluut niet onder lijden

Als ik 80km/h rij op cruise control geeft het wijzertje 2,7l aan ong.. Bij 110 km/h is dit tussen de 3 en 3.3.. Kwa verbruik ben ik niet achteruit gegaan gelukkig! Dit is wat ik wilde bereiken. Toch wel relaxe velgen (in 16") maar het verbruik moest absoluut niet onder lijden
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Ferrie NEIS hoor
wat was het merk ook alweer van je velgies?
ik heb even zitten spitten in je topic, maar kon het niet vinden.

wat was het merk ook alweer van je velgies?
ik heb even zitten spitten in je topic, maar kon het niet vinden.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 

- Jaouad92
- Allemans 3L vriend
- Echte naam: Jaouad
- Productiedatum: 24 aug 2004
- Kilometerstand: 200000
@Lupo2002 Als ik jou was zou ik de bumpers niet volledig in kleur spuiten. Dit staat veel strakker, maar het is maar een mening:D
- Lupo2002
Vandaag heb ik het stuurwiel uitelkaar gehaald

mn stuur zat vol met slijtageplekken zoals deze over de gehele stuurwiel.. eerst dacht ik dat het ingebakken zweetresten waren van de vorige eigenaar, (zo heb ik de auto trouwens gekocht) en tot de dag van vandaag niet aan toegekomen heb het geprobeerd met heet water en een schuursponsje maar kreeg het er niet uit maar vandaag ben ik erachtergekomen dat de lak is gesleten

dus het was tijd om hem te voorzien van een nieuw kleurtje, ben toen naar de gamma geweest en kocht hoogglans zwart spuitlak van het merk "OK" van 3 euro
als ik het verpest dacht ik bij me zelf dan koop ik wel een ander stuurwiel in nette staat
hier heb ik hem weer inelkaar geschroefd en istie helemaal droog en was zeeeeer tevreden

het eindresultaat vond ik zo mooi dat ik meteen de binnenspiegel heb losgehaald en uitelkaar heb gehaald en met de resterende verf in de spuitbus deze behandeld. deze is momenteel aan het drogen en het is nu te donker om nu fotos van te nemen maar het is heel mooi geworden
Oja heb vandaag ook nog mn 3L velgjes ontdoen van de banden en de banden verkocht

Daarna de velgen in de vaatwasser gestopt om ze flink te laten glimmen, pasten net 2 velgen in gelukkig maar het mocht niet baten ze waren er even vies uitgekomen.. remstof is toch hardnekkiger als ik dacht

mn stuur zat vol met slijtageplekken zoals deze over de gehele stuurwiel.. eerst dacht ik dat het ingebakken zweetresten waren van de vorige eigenaar, (zo heb ik de auto trouwens gekocht) en tot de dag van vandaag niet aan toegekomen heb het geprobeerd met heet water en een schuursponsje maar kreeg het er niet uit maar vandaag ben ik erachtergekomen dat de lak is gesleten

dus het was tijd om hem te voorzien van een nieuw kleurtje, ben toen naar de gamma geweest en kocht hoogglans zwart spuitlak van het merk "OK" van 3 euro
als ik het verpest dacht ik bij me zelf dan koop ik wel een ander stuurwiel in nette staat
hier heb ik hem weer inelkaar geschroefd en istie helemaal droog en was zeeeeer tevreden

het eindresultaat vond ik zo mooi dat ik meteen de binnenspiegel heb losgehaald en uitelkaar heb gehaald en met de resterende verf in de spuitbus deze behandeld. deze is momenteel aan het drogen en het is nu te donker om nu fotos van te nemen maar het is heel mooi geworden

Oja heb vandaag ook nog mn 3L velgjes ontdoen van de banden en de banden verkocht

Daarna de velgen in de vaatwasser gestopt om ze flink te laten glimmen, pasten net 2 velgen in gelukkig maar het mocht niet baten ze waren er even vies uitgekomen.. remstof is toch hardnekkiger als ik dacht

- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Netjes gedaan het stuur. Wat je wielen betreft moet je ze schoonmaken met Dasty, dan gaan ze weer blinken!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- Lupo2002
Vandaag even wat vitamine sapjes opgehaald kan ik weer een jaar ofzo vooruit..

Ik heb laats deze goedkoop gekocht (21 euro 5L) en ligt nog steeds in de schuur voldoet aan 507.00 specs. . . Ik heb altijd Castol Edge in gedaan dus heb eigenlijk spijt dat ik deze destijd heb gekocht. deze zal dienen als bijvul olie.

Ik heb laats deze goedkoop gekocht (21 euro 5L) en ligt nog steeds in de schuur voldoet aan 507.00 specs. . . Ik heb altijd Castol Edge in gedaan dus heb eigenlijk spijt dat ik deze destijd heb gekocht. deze zal dienen als bijvul olie.

-
- Allemans 3L vriend
- Echte naam: sjoerd
- Productiedatum: 24 sep 1999
- Kilometerstand: 493.000km
- Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Persoon;ijk zou ik nooit bijvullen met andere olie, hooguit als thuiskomer.
Zelf gebruik ik ook de Castrol
SJoerd
Zelf gebruik ik ook de Castrol
SJoerd
Audi A2 blauw youngtimer
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
Landrover D2 TD5 1999 youngtimer
hiervoor: Audi A2 zwart 3L youngtimer
daarvoor: 2014-2016 Moonsilver 3L 1999
- Lupo2002
Volgens mij kan dit gewoon, olie voldoet aan dezelfde specificaties dus mag geen probleem zijn?
Naar mijn weten is mengen niet verstandig als de olie hele andere eigenschappen heeft.. bijvoorbeeld minerale olie mengen met (half)sysnteet enzo of dikke 10w40 mengen met 0w30 dat soort zaken.
Ik zie wel, mischien ga ik het gebruiken om me blokje te spoelen, die andere olie erin kiepen 2 min laten draaien en alles erweer uit en dan pas Castrol Edge erin
Zonde van de olie maarja wat moet ik er anders mee
Naar mijn weten is mengen niet verstandig als de olie hele andere eigenschappen heeft.. bijvoorbeeld minerale olie mengen met (half)sysnteet enzo of dikke 10w40 mengen met 0w30 dat soort zaken.
Ik zie wel, mischien ga ik het gebruiken om me blokje te spoelen, die andere olie erin kiepen 2 min laten draaien en alles erweer uit en dan pas Castrol Edge erin
Zonde van de olie maarja wat moet ik er anders mee
- Lupo2002
Vanmiddag even dit opgehaald bij onze beste Steevo, de mijne had ik gemold na mijn gefaalde "olieafscheider / olie catcher" project
Te hard gedrukt bij het bevestigen en is gaan scheuren bij de turbo kant en had ik destijds amateuristich gekit en het dunne afvoer slang van de olie afscheider had ik kompleet in meerdere delen afgezaagd enzo
Met dank aan onze Steevo kan ik de boel weer in ere herstellen

Te hard gedrukt bij het bevestigen en is gaan scheuren bij de turbo kant en had ik destijds amateuristich gekit en het dunne afvoer slang van de olie afscheider had ik kompleet in meerdere delen afgezaagd enzo
Met dank aan onze Steevo kan ik de boel weer in ere herstellen

-
- Allemans 3L vriend
- Echte naam: Wouter
- Kilometerstand: 228.000km
Goed bezig!
En zo zie je maar weer: zelfkennis is vaak belangrijker als technische kennis.
En zo zie je maar weer: zelfkennis is vaak belangrijker als technische kennis.