Hoe krijgt de radioantenneversterker zijn voedingsspanning?

Heb je een vraag over je autoradio, heb je een storing of wil je een upgrade? Hier lees je alles!

Moderators: atg, reichbus

Gebruikersavatar
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 923
Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
Echte naam: mario
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 270.000km
Transmissie: Automaat
Brandstof: Normale diesel

Re: Hoe krijgt de radioantenneversterker zijn voedingsspanni

Bericht door pinkpanter »

Willemvee schreef:Volgens mij hoeft een antenneversterker helemaal niet dicht bij de antenne te zitten.
Een after markt ding bouw je gewoon achter de radio weg.
Heen overbodige luxe trouwens, ik had vreselijk slechte ontvangst in de Lupo op de originele antenne.
Klopt als een bus bij de meeste lupo,s zit de versterker in de voet krijgt normaal voeding van de radio bij een aftermarket radio moet je een voeding er bij zetten meestal achter de radio en heeft maar 1 plusje nodig scheelt enorm in het ontvangst
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Gebruikersavatar
Wybren
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
Echte naam: Wybren
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 07 jun 2001
Kilometerstand: 450.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: HHW

Re: Hoe krijgt de radioantenneversterker zijn voedingsspanni

Bericht door Wybren »

Vandaag de microfoon in gebouwd en de antennekabel nagekeken. Telefoon werkt perfect, maar de radio is pet. :-(
Ik krijg bijzonder weinig radiostations. Nu is de ontvangst in de Noord kop slecht, maar dit slaat alles. Ik ga van de week proberen met een Fluke 199 om te kijken of ik wel het juiste signaal op de kabel zie. Vandaag was er geen tijd meer om heel de kabel na te kijken en eventueel in de bumper te meten. ik hou jullie op de hoogte over de veranderingen.
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
Gebruikersavatar
Wybren
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2014, 21:46
Echte naam: Wybren
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 07 jun 2001
Kilometerstand: 450.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Ebonyschwarz Perleffekt, 4Z - LZ9W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: HHW

Re: Hoe krijgt de radioantenneversterker zijn voedingsspanni

Bericht door Wybren »

Wybren schreef:Vandaag de microfoon in gebouwd en de antennekabel nagekeken. Telefoon werkt perfect, maar de radio is pet. :-(
Ik krijg bijzonder weinig radiostations. Nu is de ontvangst in de Noord kop slecht, maar dit slaat alles. Ik ga van de week proberen met een Fluke 199 om te kijken of ik wel het juiste signaal op de kabel zie. Vandaag was er geen tijd meer om heel de kabel na te kijken en eventueel in de bumper te meten. ik hou jullie op de hoogte over de veranderingen.
Ik zie dat ik nog een draadje had open staan. Antenne versterker die ik gekocht had werd erg slecht, heeft teven geen nut. De antenne versterker van de audi moet gewoon een voedingsspanning krijgen. Enige correcte optie is een phantoomvoeding plaatsen.
“blij dat ik rij in mijn zwart metallic A2tje”
Plaats reactie

Terug naar “Audio en Navigatie”