Pagina 1 van 1

OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 29 mar 2014, 20:21
door Fuzz
Met de komst van een nieuwe taftgroene 3L (wordt nog geïntroduceerd) ben ik de mogelijkheden voor een audiosysteem aan het bekijken. Qua uitstraling hou ik dit het liefste bij OEM VW, maar ik lees her en der dat deze systemen qua audiokwaliteit niet altijd 'je van het' zijn omdat de leverancier door VW wordt uitgeknepen. Ik heb nu 2 systemen waarop mijn oog is gevallen, mocht het een OEM volkswagen worden.

De Delta 6 http://www.ebay.co.uk/itm/400653001526 (past zeker in Lupo)

De Delta (7L6)? http://www.ebay.co.uk/itm/271400533714 (geen idee of deze in onze 3L past)

Mijn gevoel zegt dat de onderste Delta nieuwer is, heeft iemand een idee of dit het geval is en of dat qua specs ook zo is? Wellicht heeft iemand ervaring met deze radio's wat kwaliteit en geluid betreft. Ik heb best wat gezocht en kan her en der wel wat vinden, maar geen vergelijking. Ik kan ook niets vinden over handsfree bellen met VW radio's. Weet iemand of deze met een android telefoon te verbinden zijn en of er een externe microfoon op deze sets zijn aan te sluiten? :auto-swerve:

Dan het alternatief: Ik heb nu een cheap ass Pioneer radio, maar hij werkt gewoon goed en het geluid is prima. Het geluid gaat alleen niet automatisch harder en zachter bij aanpassing van de snelheid, maar hij werkt op zich prima. Mocht ik voor een aftermarket radio gaan in mijn nieuwe auto, dan wil ik er graag een met DAB+. Ik geloof alleen dat dit nog steeds relatief pril is, er zijn geloof ik nog geen 3L'ers die hier ervaring mee hebben, toch?

Wat is jullie ervaring, met name met betrekking tot de Delta (6) radio van Volkswagen? :think:

Re: OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 29 mar 2014, 20:29
door 3L-Emiel
LET OP, ZONDER CODE ZOU IK NIET KOPEN.


delta 6 past.
delta 7 past zeker niet.



Ervaringen met de delta 6

aangezien deze radio een actief canbus signaal nodig heeft (anders doet de verlichting het niet en gaat hij na een uur uit)
moet je bij deze radio ook een canbus simulator kopen.
aansluiting verloopt via een quad lock stekker, meestal zit deze bij de canbus simulator
Ook zit er een fraka antenne aansluiting op, dus een verloopstuk van huidig naar fraka is nodig


Deze radio kan icm een virtuele cd wisselaar ook gebruik maken van geheugen kaartjes. (yatour)


de radio op zich zelf ik goed, mooi geluid (voor 4x20watt) past mooi in het dashbord.
slaat de laatste 5 tmc berichten op, afluisteren wanneer je wilt.


aansluitingen achter op:
quadlock aansluiting
fraka antenne aansluiting

meer niet, geen rca, geen mic.

Re: OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 30 mar 2014, 21:10
door Fuzz
Tnx emiel. Ik bedoel ook niet specifiek die radio's maar de types. Ik ga denk Ik toch voor een after market. Meer waar voor mijn geld naar mijn idee. Dab+wordt steeds goedkoper..http://www.redcoon.nl/B453916-AEG-AR-4029_1-DIN

Re: OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 20 jun 2014, 15:48
door Whit3L
Zijn dit leuke radio's?

Ik ben niet zo thuis in auto radio's, maar als je zo de opties leest zijn dit soort radio's op ebay best leuke dingen.
Een echte merk of naam hebben ze niet.

Wat zijn de nadelen van dit soort apparaten?

Resolutie van 800x480 is dat wat op een 7" scherm?

Re: OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 20 jun 2014, 18:11
door 3L-Emiel
Nadeel van dit ding is in elk geval de cd speler.
Ik voorspel nu al dat je problemen krijgt met kabels...


Google eens op 2 din Android radio....
Zijn er tegenwoordig erg veel van te krijgen.
Zelf happy met mijn parrot.....had ik veel eerder moeten kopen

Re: OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 20 jun 2014, 20:43
door Whit3L
Ik ben toen bij je geweest om te kijken naar de parrot, je had hem zelfs ff bij me ingebouwd. Ik was gelijk verkocht, maar vond de €500 euro achteraf wel erug duur.

Re: OEM Radio of 'moderne' aftermarket

Geplaatst: 28 jun 2014, 21:51
door Whit3L
Zojuist de pioneer DEH X5600BT besteld. Gewoon een nette radio met streamíng functie.

Dubbeldin komt wel als apple ooit iets uitbrengt.