Het lager, taatspot. Of in Nederlands.. schokbrekerboven-lagerrubber is aan z'n eind.
Ik vond een how to, dank forum!
Kan er alleen niet in vinden of deze voor de A2 is.
http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=49&t=119
Nog aanvullende tips iemand?
Er staat in rood dat uitlijnen nodig is bijvoorbeeld.
Voor vering lager vervangen
Moderator: reichbus
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voor vering lager vervangen
Het is de zelfde procedure voor de A2 3l
alleen bij de a2 kom je iets minder makkelijk bij de bovenste bevestiging van de voor schokbrekers je moet iets mee los halen .
Van de bouten onder die aan het fusee zitten is 1 bout om het camber te stellen als je dus de schokbreker er uit haalt moet die weer gesteld worden .
Het is dus verstandig om hem daarna bij een banden specialist uit te laten lijnen .
alleen bij de a2 kom je iets minder makkelijk bij de bovenste bevestiging van de voor schokbrekers je moet iets mee los halen .
Van de bouten onder die aan het fusee zitten is 1 bout om het camber te stellen als je dus de schokbreker er uit haalt moet die weer gesteld worden .
Het is dus verstandig om hem daarna bij een banden specialist uit te laten lijnen .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Voor vering lager vervangen
Dank pink. Lees met plezier je bijdragen, want voor mij begrijpelijk en to the point.
Camber afstellen kan ik niet zelf. Daarmee gaat het voordeel van het zelf doen verloren. Dwz in financiële zin (plus aanschaf verenspanner en steek 21, maar dat zou leuk zijn omdat het zelf doen ook plezier verschaft!).
Op naar de garage ommde hoek.
Camber afstellen kan ik niet zelf. Daarmee gaat het voordeel van het zelf doen verloren. Dwz in financiële zin (plus aanschaf verenspanner en steek 21, maar dat zou leuk zijn omdat het zelf doen ook plezier verschaft!).
Op naar de garage ommde hoek.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voor vering lager vervangen
Ik weet niet uit welke regio je komt Jeroen ?
Je mag het bij mij op de brug doen Ca 2 uurtjes werk .
Het uitlijnen moet je toch ook al breng je hem naar de garage om de hoek.
Ga wel naar een echte banden specialist ik zie zo veel ellende van de Kwik Kwek en Kwak Fit die bakken er niets van lijken heel goedkoop maar daarna kun je de auto op de hoop gooien.
Je mag het bij mij op de brug doen Ca 2 uurtjes werk .
Het uitlijnen moet je toch ook al breng je hem naar de garage om de hoek.
Ga wel naar een echte banden specialist ik zie zo veel ellende van de Kwik Kwek en Kwak Fit die bakken er niets van lijken heel goedkoop maar daarna kun je de auto op de hoop gooien.
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Jeroen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 22:34
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
- Locatie: Haarlem
Re: Voor vering lager vervangen
Heb net geboekt bij een fijne garage om de hoek. Daar kunnen ze gelijk ook uitlijnen/camberen. Maar dank voor je aanbod!
De vaste Auwdi man mag niet meer in de vag garage bij-werken op zaterdagen. Was altijd heel fijn, heeft nu wel een alternatief maar deze is even niet beschikbaar. Heeft daar uberhaupt geen uitlijn apparatuur.
Dus is goed zo, jammer dat ik zo niks van leer.
De vaste Auwdi man mag niet meer in de vag garage bij-werken op zaterdagen. Was altijd heel fijn, heeft nu wel een alternatief maar deze is even niet beschikbaar. Heeft daar uberhaupt geen uitlijn apparatuur.
Dus is goed zo, jammer dat ik zo niks van leer.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Voor vering lager vervangen
Mooi dat gaat wel goed komen .
Als dat weer gedaan is zal hij wel wat strakker op de weg leggen denk ik.
Bij de gele Lupo ga ik de draagarm rubbers vervangen vaak scheelt dat ook wel om wat meer koers vast te worden .
Als dat weer gedaan is zal hij wel wat strakker op de weg leggen denk ik.
Bij de gele Lupo ga ik de draagarm rubbers vervangen vaak scheelt dat ook wel om wat meer koers vast te worden .
Wat niet kapot is moet je niet repareren