Tja en deze discussie heb ik dus ook zelf in mijn hoofd...
Maar wat is het nu?
Tiemen
FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Moderator: reichbus
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Gewoon gaan verstellen en kijken welk effect het heeft.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Mijn ervaring met de FK AK verlagingsset is dat het geen root uitmaakt welke hoogte je het setje instelt, het stuiterd er niet minder of meer van.
De hoogte instelling is van geen enkel invloed op het comfort, maar op de rijhoogte!
De hoogte instelling is van geen enkel invloed op het comfort, maar op de rijhoogte!
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Pluto
- 3L Maat
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15 feb 2016, 21:20
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Kilometerstand: 333.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Fryslân
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
De Lupo (vooral de 3L) is zo licht achter, dat een schroefset al snel nauwelijks veert, de veren zijn vaak veel te hard.
Ik had onder die van mij een KW variant schroefset, die is echter zo hard dat je er met twee man achterin nog geen beweging er in krijgt...
Nu een H&R verensetje (stukje lager) en Bilstein dempers er onder, je kent de auto (in positieve zin) niet meer terug !
Vóór zit nog wel de KW set, die is instelbaar in hardheid, en die bevalt wel erg goed.
Ik had onder die van mij een KW variant schroefset, die is echter zo hard dat je er met twee man achterin nog geen beweging er in krijgt...
Nu een H&R verensetje (stukje lager) en Bilstein dempers er onder, je kent de auto (in positieve zin) niet meer terug !
Vóór zit nog wel de KW set, die is instelbaar in hardheid, en die bevalt wel erg goed.
Jazzblue 3L-ish Lupo TDI 208 Kw, 532 Nm
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Ja we zijn allemaal genaaid met de zogenaamde FK AK Street set "speciaal voor de 3L"
Ik ben een beetje aan het rondkijken om de AK FK veren te vervangen voor iets slappere versies en een cm of 4 langer
http://www.roveron.nl/veren/
om dit te realiseren heb ik een losse FK AK Street veer nodig zodat ik de dimensies kan opmeten .. het liefst rijdt ik naar dat bedrijf toe in rotterdam om dat ding persoonlijk te overhandigen ..zo van, hier alstublieft.. 30% slapper & 4cm langer (= soepeler in/uiveren en in hogere stand ook nog redelijk comfort behouden ondanks hogere veerspanning)
Ik ben een beetje aan het rondkijken om de AK FK veren te vervangen voor iets slappere versies en een cm of 4 langer
http://www.roveron.nl/veren/
om dit te realiseren heb ik een losse FK AK Street veer nodig zodat ik de dimensies kan opmeten .. het liefst rijdt ik naar dat bedrijf toe in rotterdam om dat ding persoonlijk te overhandigen ..zo van, hier alstublieft.. 30% slapper & 4cm langer (= soepeler in/uiveren en in hogere stand ook nog redelijk comfort behouden ondanks hogere veerspanning)
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Jee zeg, op die site staan veren waar ik nog nooit het bestaan van gekend heb!
Ik heb nog wel een vraag vwb de veren; waarom zijn het twee veren?
Op deze foto is het duidelijk te zien:
Het bovenste gedeelte is vrij ruim en het onderste gedeelte is (hoe zeg ik dat...) dichter.
Daar tussen zit een donkere ring
Anyway, vanavond ga ik eens lekker schroeven en kijken wat het resultaat allemaal is.
Kan ik gelijk even kijken wat die donkere ring doet.
Ik heb nog wel een vraag vwb de veren; waarom zijn het twee veren?
Op deze foto is het duidelijk te zien:
Het bovenste gedeelte is vrij ruim en het onderste gedeelte is (hoe zeg ik dat...) dichter.
Daar tussen zit een donkere ring
Anyway, vanavond ga ik eens lekker schroeven en kijken wat het resultaat allemaal is.
Kan ik gelijk even kijken wat die donkere ring doet.
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
ik heb er een H&R schroef set onder zitten en dat bevalt mij prima.
- tiemen
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:56
- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Ik ben eruit, als de ring omlaag schroeft komt de auto lager te liggen. Ik had hem aan één kant 5 cm lager gezet, toen ik toen de krik naar beneden liet kreeg ik de krik er niet meer onderuit!tiemen schreef: Anyway, vanavond ga ik eens lekker schroeven en kijken wat het resultaat allemaal is.
Kan ik gelijk even kijken wat die donkere ring doet.
De donkere ring begrijp ik niet helemaal, die zit gewoon tussen de twee veren maar zit niet op het schroefdraad.
Ik hem hem nu iets hoger gezet waardoor ie nu niet meer bij drempels bij mij ik de buurt schuift. (Dat deed ie al minimaal maar nu niet meer).
Groetjes, Tiemen
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
- Pluto
- 3L Maat
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15 feb 2016, 21:20
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Kilometerstand: 333.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Fryslân
Re: FK AK Street verlagingsset voor de Lupo 3L
Schroefles voor beginners :
De dunnere veer aan de onderkant van jou schroefsetje is veel slapper dan de bovenste, die onderste moet "comfort" geven omdat die vrij "slap" is.
Ook zorgt hij er in bepaalde gevallen voor dat de veren niet los komen te hangen als je auto op de krik staat.
Als die dunne platgedrukt is dan komt die andere, veel stuggere, aan de beurt en die veert veel steviger.
Het is eigenlijk een soort "progressieve veer", maar dan een simpele variant daar van.
De donkere (vaak kunststof) ring er tussen is om te voorkomen dat de beide veren elkaar beschadigen, deze zit verder dus ook gewoon "los".
Met de schroefring onderaan elke poot kun je je auto hoger of lager "schroeven", daarom heet het ook een schroefset.
Zorg er wel voor dat je ze allemaal op gelijke hoogte afstelt, anders staat je auto scheef of tordeert de boel.
Succes !
De dunnere veer aan de onderkant van jou schroefsetje is veel slapper dan de bovenste, die onderste moet "comfort" geven omdat die vrij "slap" is.
Ook zorgt hij er in bepaalde gevallen voor dat de veren niet los komen te hangen als je auto op de krik staat.
Als die dunne platgedrukt is dan komt die andere, veel stuggere, aan de beurt en die veert veel steviger.
Het is eigenlijk een soort "progressieve veer", maar dan een simpele variant daar van.
De donkere (vaak kunststof) ring er tussen is om te voorkomen dat de beide veren elkaar beschadigen, deze zit verder dus ook gewoon "los".
Met de schroefring onderaan elke poot kun je je auto hoger of lager "schroeven", daarom heet het ook een schroefset.
Zorg er wel voor dat je ze allemaal op gelijke hoogte afstelt, anders staat je auto scheef of tordeert de boel.
Succes !
Jazzblue 3L-ish Lupo TDI 208 Kw, 532 Nm