wie vind dat wat.
je maakt de lupo er nog lichter mee want lexan is natuurlijk lichter dan glas.
http://www.acwmotorsportplastics.co.uk/ ... w-kit.html
kunststof ramen.
Moderator: reichbus
Re: kunststof ramen.
lijkt me wel wat
maar hoe moet ik het me voorstellen.... gewoon net als glas, dat je het er zo in kan schuiven of......
maar hoe moet ik het me voorstellen.... gewoon net als glas, dat je het er zo in kan schuiven of......
- Lupo2002
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 18:26
- Echte naam: Call me Issy
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
- Brandstof: Normale diesel
Re: kunststof ramen.
Hoeveel Kg's besbaar je als je als het ware alle ramen zou doen?lupocor schreef:wie vind dat wat.
je maakt de lupo er nog lichter mee want lexan is natuurlijk lichter dan glas.
http://www.acwmotorsportplastics.co.uk/ ... w-kit.html
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
- Autotype: Overige autotypes
- Brandstof: Normale diesel
Re: kunststof ramen.
vind het een mooie optie, alleen heb ik mijn bedenkingen.
Lexaan is het materiaal dat ook gebruikt wordt voor kogel werende schilden.
we hebben op de baan een paar platen staan, en het werkt prima.
Hier dus ook meteen het probleem, wanneer je dit toepast op een straatauto.
normaal zou je dit in een race auto gebruiken, veiliger, sterker, en er is altijd hulp om jou uit je auto te krijgen.
dat voordeel heb je dus niet op de straat. als jij met deze ramen gemonteerd jou deuren niet meer open kan krijgen (botsing, op ze kop is de blubbersloot).
en niemand ziet of merkt dat, dan is er in geval van brand maar een uitkomst, en in geval van op ze kop in de sloot ook.
nu begrijpt iedereen wel wat de uitkomst is, dus denk er goed over na
Lexaan is het materiaal dat ook gebruikt wordt voor kogel werende schilden.
we hebben op de baan een paar platen staan, en het werkt prima.
Hier dus ook meteen het probleem, wanneer je dit toepast op een straatauto.
normaal zou je dit in een race auto gebruiken, veiliger, sterker, en er is altijd hulp om jou uit je auto te krijgen.
dat voordeel heb je dus niet op de straat. als jij met deze ramen gemonteerd jou deuren niet meer open kan krijgen (botsing, op ze kop is de blubbersloot).
en niemand ziet of merkt dat, dan is er in geval van brand maar een uitkomst, en in geval van op ze kop in de sloot ook.
nu begrijpt iedereen wel wat de uitkomst is, dus denk er goed over na
- atg
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 25 jan 2014, 20:00
- Echte naam: arjan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 jan 2000
- Kilometerstand: 225.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Costa del katwijk
Re: kunststof ramen.
Het glas van een lupo 3L zijn al 1 mm dunner dan de normale ramen
Ik denk dat het gewichts verschil dus niet of minimaal zal zijn
Plus lexaan is erg kras gevoelig dus in de voordeuren zou het al geen aanrader zijn
Ik denk dat het gewichts verschil dus niet of minimaal zal zijn
Plus lexaan is erg kras gevoelig dus in de voordeuren zou het al geen aanrader zijn
I've found my friends
There in my head
There in my head
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: kunststof ramen.
Je ramen kunnen ook niet meer open begrijp ik. Maar gelukkig kun je er een slider in bestellen voor de mcDrive.
Is dit materiaal gemakkelijk aan te passen?
Want na een roofchop moet je toch wat natuurlijk. De voorruit zou je nog kunnen behouden door hem te kantelen, zodat het dak lager wordt en de luchtweerstand gelijk ook, maar ergens hou je dan aan de zijkant en het achterraam glas over.
Dan zou dit wel een alternatief zijn, mits gemakkelijk te bewerken...
Is dit materiaal gemakkelijk aan te passen?
Want na een roofchop moet je toch wat natuurlijk. De voorruit zou je nog kunnen behouden door hem te kantelen, zodat het dak lager wordt en de luchtweerstand gelijk ook, maar ergens hou je dan aan de zijkant en het achterraam glas over.
Dan zou dit wel een alternatief zijn, mits gemakkelijk te bewerken...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Re: kunststof ramen.
Want na een roofchop moet je toch wat natuurlijk. De voorruit zou je nog kunnen behouden door hem te kantelen, zodat het dak lager wordt en de luchtweerstand gelijk ook, maar ergens hou je dan aan de zijkant en het achterraam glas over.
Dan zou dit wel een alternatief zijn, mits gemakkelijk te bewerken...
glas kun je ook gewoon bewerken hoor,
zagen ,slijpen, buigen
dus na een roofchop hoef je perse niet over naar kunststof ramen
gr. Ton
Dan zou dit wel een alternatief zijn, mits gemakkelijk te bewerken...
glas kun je ook gewoon bewerken hoor,
zagen ,slijpen, buigen
dus na een roofchop hoef je perse niet over naar kunststof ramen
gr. Ton