Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Alle Modificaties, tweaks & verbeteringen die je maar kan verzinnen om je verbruik te verlagen aan je 3L!

Moderator: reichbus

Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Willemvee »

Het stelt niet veel voor misschien, maar het kost ook bijna niets. En het gemak is groot. De Eagle Cruise control.
Afbeelding

Hoe werkt het? Het fixeert je gaskabel. Wanneer je je rem aanraakt, springt het systeem er automatisch af. Installeren is dus theoretisch een fluitje van een cent. Praktisch gezien echter een acrobatische tour, daar de Lupo 3L drive by wire is en de kabel dus aangesloten moet worden op het gaspedaal. Daarnaast een draadje aan massa, en één waar stroom op komt te staan op het moment dat je je rem intrapt. Die hang je dus aan je remlichtschakelaar.

Afbeelding

Het geeft uiteraard niet het comfort van een echte cruise control, maar er zijn ook voordelen! Om te beginnen kun je de Eagle al gebruiken in de eerste versnelling. De auto schakelt ondertussen gewoon door. En het is, maar daar mogen de meningen over verdeeld zijn, naar mijn mening zuiniger dan een echte CC.
Iedereen weet dat het geheim van zuinig rijden een rustig tempo en een constante snelheid is. Bij een gewone CC is die snelheid de maat en dat is, uit zuinigheidsoverwegingen, jammer. Ga je tegen een viaduct op, geeft hij gas bij, ga je van een viaduct af, neemt hij gas weg om de auto af te remmen.

De Eagle houdt echter gewoon het gas op een bepaalde stand. Ga je tegen een viaduct op, zal de snelheid iets teruglopen, ga je eraf, zal de auto niet door de CC worden afgeremd en dus versnellen. In Nederland geen dramatisch verschil, maar voor wie in de bergen woont zoals ik, zou de Eagle zeker goedkoper uitpakken dan een CC.

En dat voor 29,99 bij Conrad.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door foppe »

Het is van het uiterste belang dat het kabeltje bij het gaspedaal mooi strak is en strak blijft staan.
Dit kabeltje zit met een schroefje vast aan het gaspedaal. eerst zat er een lusje om het schroefje, maar heb het later met een kabelschoentje bevestigd.

Hier zal ik dit weekend een foto van plaatsen, grote kans dat ik het vergeet trouwens :eusa-think:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Kanerr »

Ja voor 30 euro is het echt geen geld! Maar oem cc is ook mooi... En deze durf ik niet zelf in te bouwen :oops:

Low is a lifestyle..
3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door 3L-Emiel »

helpen kunnen we je, en qwa veligheid zit het wel goed.
zolang je een 100% goed werkende massa gebruikt, schakelt hij net zo uit als een ''echte'' cc zou doen na het aanraken van je rempendaal
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door 3L-Dnadave »

Hier foto's van de eagle in mijn 3L
dnadave schreef: Eerst hebben we alle kappen onder het stuur gemonteerd voor optimale toegang tot de pedalen. daarna ook de bestuurdersstoel. en dat was geen overbodige luxe. Daardoor konden we uitgebreid op lastige plekjes komen.

Hier is Willem bezig bij het gaspedaal, een eerste inspectie.
Afbeelding

Anders dan Martin die de kabel laat beginnen vanaf de vloer, hebben wij een klein gaatje geboord in de pedaalhouder. Heel toevallig loopt het metaal van de pedaalhouder ietsje schuin naar beneden aan de onderkant. de perfecte hoek voor de eagle gaskabel. Geen steuntjes, stukjes metaal etc etc. Gewoon strak, direct de eagle kabel in een stevig stuk metaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een probleem bij de hoofdunit was de hoeveelheid beschikbare hoogte in de ruimte onder het handremkapje.
Maar....op de bodem onder het tapijt aldaar zit een hoop isolatiemateriaal , wat veel ruimte kost.
Met een H-vormige snede hebben we het tapijt weggeklapt, en het isolatiespul eronder grotendeels weggehaald.
Daaronder zat dan weer een tweetal stroomkabels, waarvan we er eentje ietsje meer lateraal hebben verlegd, voor nog meer hoogte
Afbeelding

Het eagle kastje past nu goed in de holte. Hier hebben we hem even losjes op zn toekomstige plek neergelegd.
Later hebben we hem namelijk in elke hoek met een warmtelijmpistool stevig verbonden met de middentunnel.
Afbeelding
die gaat nie meer los!
Afbeelding
Maarrrrrrrrrrr.
het is dus de bedoeling dat er een verticaal bewegende + draaiende knop , en een vierkante elektrische drukknop in het kapje komen.
Echter...het bestaande handremkapje is hol naar binnen toe.
Dat betekend voor de draaiknop dus een lelijk groot gat, dat we potentieel hadden moeten maken.
plus....die holling is alleen maar vervelend, want dat kost de hoogte die we niet hebben in deze holte.
Daarom hebben we besloten dat we zelf een nieuw handremkapje gingen maken. Een vlakke.
Ik hoefde niet lang te zoeken.
want....zoals mijn forumnaam : dnadave doet vermoeden, heb ik een Gilera DNA brommer.
Ik heb een berg extra onderdelen, waaronder een complete buddybak. En die buddybak is van hetzelfde ribbelige zwarte plastic als de middenbaan van de Lupo.
Dus...men neme een stuk DNA, en je haalt de vorm eruit.
Afbeelding
Afbeelding
teken de vorm over, en slijp hem en schuur hem in de goede vorm...
Afbeelding
gaatjes erin voor de knoppen..
Afbeelding
soldeerwerk bij de knoppen..
Afbeelding

De gaskabel van de eagle loopt eerst naar achteren in de holte, en dan 180 graden in een bocht weer naar voren toe.
De "rok" van de handrem zou hem kunnen raken, en dat willen we niet.
Dus hebben we de rok ietsje aangepast
Afbeelding

en dit is het semi-eindresultaat....
alleen de randjes krijgen nog een klein laagje zwarte kit om hem helemaal strak te krijgen, zodat de naad weg is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Maar dan de vraag.....werkt het ook?!
Jazeker!!! en hoe!!
echt perfect!

tijdens het rijden zet ik de ronde knop naar onder.
vanaf dat moment staat die hoeveelheid gas vast.
-om te inhalen geef je gewoon een beetje gas bij, en na het inhalen laat je je gas weer los, en blijft hij hangen op de eerder ingestelde hoeveelheid gas.
-Ook kan je de draaiknop met de klok mee draaien om te versnellen, dan blijft de eagle ook op die hoeveelheid gas.
-Om vaart te verminderen draai ik de knop tegen de klok in.
-Om de eagle uit te schakelen kan ik kiezen : of ik druk de vierkante knop in, of ik trap op mijn rem. Direct ontkoppeld de eagle dan.

Je merkt echt dat hij meeeega zuinig rijdt. alleen was het echt lastig om een goed cijfer te geven met windkracht 7 op de dijk naar Enkhuizen, dikke drama die wind zeg!
Maar hij blijft dus heel constant op de verbruiksmeter. En bij bergop neemt hij vaart af, en bergaf komt er vaart bij. Maarre...in Nederland is dat niet echt een probleem.
Voor 30 euro lach ik me helemaal rot voor zoveel vooruitgang in comfort!

Het was een heel gek gevoel, voetjes van de vloer (pedalen), en heerlijk relaxed goed op de weg letten en sturen.

willem, super bedankt voor je hulp, en ik vond het leuk om samen met je te brainstormen en te knutselen met deze Eagle.
Ik vermoed dat je vanaf nu meer inbouw-verzoekjes gaat krijgen. Ik hoop dat je het een beetje eenkan, want het is toch een hoop werk.
dnadave schreef:op verzoek van Emiel, een filmpje van hoe de bediening is als de handrem er op zit.
Het kan op meerdere manieren, met duim of andere vingers. hier demonstreer ik het een beetje.
zoals Willem al zei....het kan heel nonchalant, het voelt heel erg intuitief. het lijkt misschien meer lastig dan het is...

[youtube][/youtube]

Tijdens het inbouwen ben ik trouwens het zwarte hulsje dat over de belangrijkste knop heen hoort te zitten om de knop langer te maken, kwijtgeraakt. Stom stom stom...
We hebben het opgelost door een koperen spannings-bitje van een dremel erop te solderen. Op dat dremelbitje zit dan de grotere draaiknop geschroeft. Helaas was de gesoldeerde verbinding niet sterk genoeg, en raakte hij vandaag los toen ik het hele kapje omhoog trok. Stom....maarja, het is nou eenmaal een beetje proberen. We doen toch een beetje pionierswerk! Morgen ga ik dat dus even fixen. Het dremelbitje is hol. Dus als ik er van bovenaf in de holte wat stevige lijm laat druppelen, dan zit het zometeen goed vast.
dnadave schreef: heerlijk voetjes van de pedalen, en super rustig, met extra aandacht voor de weg. heerlijk! met het verbruiksmetertje keurig netjes tussen de 2 en 3, super strak vast.

Ik merk dat ik er al een beetje de handigheid in krijg wat betreft het afstellen. En het verbruik op bepaalde trajecten is soms echt bizar met de eagle. Je kan hem soms geforceerd op 2 a 2.5 zetten voor zo een lange tijd, dat zou me met de voet niet lukken, want bij elk hobbeltje in het asfalt beweegt je voet toch mee.
problemen heb ik vandaag niet gehad met de eagle. Maar desalniettemin ga ik dit weekeind de massa van de twee uitzet-schakelaars op een andere plek aansluiten.
wellicht dat de massa wel okay is, maar niet super. En dat dat geen probleem is bij de meeste situaties, maar als ik hem net in een zwaarder tandje zou zetten, dan is de massa niet meer toereikend om hem los te koppelen....zoiets? Als je op de eerdere paginas namelijk ziet hoe de binnenkant van de eagle in elkaar zit, dan zie je een wormwiel wat aan de schakelaar vastzit, en in een ander tandwiel valt. Maar als je nou net op een bepaald punt met je wormwiel zit waarbij de tanden niet mooi op elkaar vallen, van voel je weerstand. Een beetje gas erbij, of minder, en de tandjes vallen wel goed. Je voelt hem dan veel soepeler gaan.

ook ga ik voor de ultieme veiligheid een klein gaatje aan de zijkant van de middentunnel maken. precies voor het rode knopje dat daarin verstopt zit. Op die manier kan ik er altijd nog mechanisch bijkomen.

Ik heb nog een filmpje gemaakt van de werking, om het nog duidelijker te krijgen hoe de werking is :
00:00 tot 00:17 het vastzetten van het gaspedaal ( gas indrukken, en schakelaar omlaag trekken )
00:18 tot 00:22 het uitschakelen van de eagle, en dus het gaspedaal met de drukknop (drukknop indrukken)
00:23 tot 00:30 het vastzetten van het gaspedaal, en ontkoppelen met de rem
00:31 tot 00:40 nogmaals bovenstaande
00:41 tot 00:55 het vastzetten van het gaspedaal gevolgd door draaien aan de knop om minder gas te geven. Je ziet het gaspedaal langzaam opkomen. daarna loskoppelen met drukknop
00:56 tot einde , het vastzetten van het gaspedaal, en ontkoppelen met de drukknop nogmaals.

[youtube][/youtube]
dnadave schreef:hier even wat praktijkshots, van hoe je het verbruik kan "vastzetten" bij verschillende snelheden. en hoe de eagle zich daar dan aan houdt...
afhankelijk van een stijgend of dalend wegdek heb je een variatie van ongeveer 10kmh in snelheid....logisch, want je zet je gas vast, niet de snelheid.
Maar in de praktijk blijkt het vastgezette gas te bepalen wat het maximale verbruik zal worden op het traject, met een kleine variatie naar beneden (zuiniger).
Natuurlijk kan je dit zonder eagle ook wel op een bepaald traject...maar bij elk hobbeltje zou normaal je voet een beetje omhoog of omlaag gaan. de eagle maakt het zuinig rijden zoveel makkelijker....

* snelheden zijn gps snelheden op mijn tomtom trouwens..de teller heeft bij mij een 5km afwijking ongeveer.
* achtergrond muziek bij 2 filmpjes is 3fM, momenteel is 90's request...dus een beetje oldskool
* ik reed met eco stand uit....dus misschien had het zuiniger gekund...who knows..
* en oja...die service melding , ik weet het....ik reset hem op de klusdag zodra ik onderhoud heb gepleegd.


* situatie 1 * 100/105kmh, met een verbruik van ~3L/100km
ergens op de snelweg bij utrecht..
[youtube][/youtube]

* situatie 2 * 90/100kmh, met een verbruik van 2L-3L/100km
op de a6 brug bij het almeerderstrand, halverwege gaat de weg een beetje omhoog en omlaag...
vooral vanaf 00:50 ongeveer is het verbruik bizar...
[youtube][/youtube]

* situatie 3 * 80a90km/h, met een verbruik <= 2L/100km
op de A2, met werkzaamheden en daardoor 90kmh max.
halverwege het filmpje moest ik even naar rechts invoegen, en daarom gaf ik wat gas bij om het soepeler te verlopen. Eenmaal ingevoegd liet ik het gas los, en viel de cruise control weer terug op het oude verbruik. Heerlijk!
[youtube][/youtube]
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Kanerr »

Na tentamenweek maar eens inbouwen met de vele hulp die hier wprdt aangeboden :pray:

Low is a lifestyle..
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Joch3m »

Misschien kunnen we er een eagle dagje van maken want ik wil hem ook graag in mijn Lupo hebben.
Kanerr schreef:Na tentamenweek maar eens inbouwen met de vele hulp die hier wprdt aangeboden :pray:
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door foppe »

Oh ja, ik zou nog een foto posten. Ik zei toch dat ik het zou vergeten. :doh:

Het is beter om hem zonder lusje te monteren:

Afbeelding

Met het lusje zakt de snelheid met 7km bij het instellen. Bij mij was het nog wel 1 a 2 km, maar stukken beter.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
-Ap-
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Berichten: 874
Lid geworden op: 13 jan 2014, 00:03

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door -Ap- »

Niceeee. Heb hem ook gehad en kan hem zeker aanraden! Zeer fijne maar o zo simpele techniek :)
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Kanerr »

Joch3m schreef:Misschien kunnen we er een eagle dagje van maken want ik wil hem ook graag in mijn Lupo hebben.
Kanerr schreef:Na tentamenweek maar eens inbouwen met de vele hulp die hier wprdt aangeboden :pray:
Maken we er een eagle-nokkenastiming dagje van :dance:

Low is a lifestyle..
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Willemvee »

Klopt, zo'n lusje geeft altijd een beetje rek.
Ik vind trouwens dat de bediening in jouw Lupo ook op een prima plaats zit hoor. Het ziet er keurig uit, en is natuurlijk veel gemakkelijker te realiseren dat de manier van Dave.
foppe schreef:Oh ja, ik zou nog een foto posten. Ik zei toch dat ik het zou vergeten. :doh:

Het is beter om hem zonder lusje te monteren:

Afbeelding

Met het lusje zakt de snelheid met 7km bij het instellen. Bij mij was het nog wel 1 a 2 km, maar stukken beter.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door 3L-Dnadave »

en bovendien veiliger....
want bij mij is de rode knop niet meer binnen handbereik.
Als je het kastje monteert zoals Foppe, waarbij de rode knop nog wel ingedrukt kan worden, heb je meer veiligheid
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door reichbus »

Ik zit me helemaal gek te zoeken: maar waar heeft Foppe hem dan hangen (die Eagle dan hè?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 3490
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
Echte naam: David (op zn engels)
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 384.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door 3L-Dnadave »

onder de linker bekerhouder...
Afbeelding

daar zit ie bij mijn gele 3L ook trouwens
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door foppe »

jep :whistle:
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Gebruikersavatar
Joch3m
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 1275
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:26
Echte naam: Jochem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 21 aug 2012
Kilometerstand: 101000
Locatie: Purmerend

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Joch3m »

Das ook een mooie plek, heb mijn eagle net besteld.

[edit]
Nog even niet ---> eerst ombouw handschakel.
Laatst gewijzigd door Joch3m op 20 feb 2014, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
Gebruikersavatar
macowi
3L Makker
3L Makker
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:58
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 421.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Planetsilver - LR7V

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door macowi »

3L-Dnadave schreef:onder de linker bekerhouder...
Daar zit ie bij mij ook. Prima plek, goed bereikbaar. Ik heb 'em met sterk klittenband bevestigd, wat tot nu toe prima blijft zitten.

De Eagle zit er bij mij ook al ruim een jaar naar tevredenheid in.
Twee keer was ik toch wel blij dat ik bij de rode knop kon: toen de Eagle zomaar een keer niet van het gas af ging toen ik remde. Wist niet hoe snel ik dat rode knopje moest vinden...
ex-eigenaar VW Lupo 1998 1.0 - blauw
ex-eigenaar VW Lupo 2000 1.7 SDI - zwart
ex-eigenaar VW Lupo 1.2. TDI 3L 2000 - jazzblue
VW Lupo 1.2. TDI 3L 2000 - planetsilver 422.000 km
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Willemvee »

Dat heb ik echt nog nooit gehad. Massadraadje moet je wel echt op een goede plek zetten!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
reichbus
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2050
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
Echte naam: Guus
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2000
Kilometerstand: 245.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Taftgroen - LA6N
Locatie: Wijchen

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door reichbus »

Ik weet nog niet goed of ik OEM of Eagle wil. Eagle is wel lekker goedkoop, maar OEM vind ik mooier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willemvee
Hemelse Vriend
Hemelse Vriend
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
Echte naam: Willem
Autotype: Overige autotypes
Productiedatum: 10 jul 2008
Kilometerstand: 270.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: Váraszó

Re: Spotgoedkope 'cruisecontrol' Eagle

Bericht door Willemvee »

Eagle is zuiniger. Ik heb nooit begrepen dat fabrikanten het niet standaard inbouwen. Omdat ze dan geen 'echte' meer verkopen denk ik.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Plaats reactie

Terug naar “Eco modding”