dnadave schreef:
Eerst hebben we alle kappen onder het stuur gemonteerd voor optimale toegang tot de pedalen. daarna ook de bestuurdersstoel. en dat was geen overbodige luxe. Daardoor konden we uitgebreid op lastige plekjes komen.
Hier is Willem bezig bij het gaspedaal, een eerste inspectie.
Anders dan Martin die de kabel laat beginnen vanaf de vloer, hebben wij een klein gaatje geboord in de pedaalhouder. Heel toevallig loopt het metaal van de pedaalhouder ietsje schuin naar beneden aan de onderkant. de perfecte hoek voor de eagle gaskabel. Geen steuntjes, stukjes metaal etc etc. Gewoon strak, direct de eagle kabel in een stevig stuk metaal.
Een probleem bij de hoofdunit was de hoeveelheid beschikbare hoogte in de ruimte onder het handremkapje.
Maar....op de bodem onder het tapijt aldaar zit een hoop isolatiemateriaal , wat veel ruimte kost.
Met een H-vormige snede hebben we het tapijt weggeklapt, en het isolatiespul eronder grotendeels weggehaald.
Daaronder zat dan weer een tweetal stroomkabels, waarvan we er eentje ietsje meer lateraal hebben verlegd, voor nog meer hoogte
Het eagle kastje past nu goed in de holte. Hier hebben we hem even losjes op zn toekomstige plek neergelegd.
Later hebben we hem namelijk in elke hoek met een warmtelijmpistool stevig verbonden met de middentunnel.

die gaat nie meer los!

Maarrrrrrrrrrr.
het is dus de bedoeling dat er een verticaal bewegende + draaiende knop , en een vierkante elektrische drukknop in het kapje komen.
Echter...het bestaande handremkapje is hol naar binnen toe.
Dat betekend voor de draaiknop dus een lelijk groot gat, dat we potentieel hadden moeten maken.
plus....die holling is alleen maar vervelend, want dat kost de hoogte die we niet hebben in deze holte.
Daarom hebben we besloten dat we zelf een nieuw handremkapje gingen maken. Een vlakke.
Ik hoefde niet lang te zoeken.
want....zoals mijn forumnaam : dnadave doet vermoeden, heb ik een Gilera DNA brommer.
Ik heb een berg extra onderdelen, waaronder een complete buddybak. En die buddybak is van hetzelfde ribbelige zwarte plastic als de middenbaan van de Lupo.
Dus...men neme een stuk DNA, en je haalt de vorm eruit.

teken de vorm over, en slijp hem en schuur hem in de goede vorm...

gaatjes erin voor de knoppen..

soldeerwerk bij de knoppen..
De gaskabel van de eagle loopt eerst naar achteren in de holte, en dan 180 graden in een bocht weer naar voren toe.
De "rok" van de handrem zou hem kunnen raken, en dat willen we niet.
Dus hebben we de rok ietsje aangepast
en dit is het semi-eindresultaat....
alleen de randjes krijgen nog een klein laagje zwarte kit om hem helemaal strak te krijgen, zodat de naad weg is.
Maar dan de vraag.....werkt het ook?!
Jazeker!!! en hoe!!
echt perfect!
tijdens het rijden zet ik de ronde knop naar onder.
vanaf dat moment staat die hoeveelheid gas vast.
-om te inhalen geef je gewoon een beetje gas bij, en na het inhalen laat je je gas weer los, en blijft hij hangen op de eerder ingestelde hoeveelheid gas.
-Ook kan je de draaiknop met de klok mee draaien om te versnellen, dan blijft de eagle ook op die hoeveelheid gas.
-Om vaart te verminderen draai ik de knop tegen de klok in.
-Om de eagle uit te schakelen kan ik kiezen : of ik druk de vierkante knop in, of ik trap op mijn rem. Direct ontkoppeld de eagle dan.
Je merkt echt dat hij meeeega zuinig rijdt. alleen was het echt lastig om een goed cijfer te geven met windkracht 7 op de dijk naar Enkhuizen, dikke drama die wind zeg!
Maar hij blijft dus heel constant op de verbruiksmeter. En bij bergop neemt hij vaart af, en bergaf komt er vaart bij. Maarre...in Nederland is dat niet echt een probleem.
Voor 30 euro lach ik me helemaal rot voor zoveel vooruitgang in comfort!
Het was een heel gek gevoel, voetjes van de vloer (pedalen), en heerlijk relaxed goed op de weg letten en sturen.
willem, super bedankt voor je hulp, en ik vond het leuk om samen met je te brainstormen en te knutselen met deze Eagle.
Ik vermoed dat je vanaf nu meer inbouw-verzoekjes gaat krijgen. Ik hoop dat je het een beetje eenkan, want het is toch een hoop werk.