Aceton Toevoegen aan de "Bio"Diesel

Alle Modificaties, tweaks & verbeteringen die je maar kan verzinnen om je verbruik te verlagen aan je 3L!

Moderator: reichbus

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rasselman
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:41
Echte naam: Wesley
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 15 okt 2001
Kilometerstand: 260.604
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: 100% biodiesel

Aceton Toevoegen aan de "Bio"Diesel

Bericht door Rasselman »

Zijn er hier al mensen die een kleine hoeveelheid Aceton aan hun brandstof toevoegen ?

Ikzelf lees veel over alternatieve brandstoffen ed.

De reden dat ik dit vraag is omdat toch "nagenoeg" elke 3L rijder voornamelijk zuinig wil rijden.
Het blijkt als je 0.15% aceton aan je brandstof toevoegd dat je gemiddeld circa 10% zuiniger rijdt als je op internet leest staat er zoveel informatie over en zoveel positieve verhalen van over de hele wereld dit zou komen doordat de verbranding schoner en geoptimaliseerd wordt waardoor er minder brandstof nodig is om veel kracht uit je ontbranding te halen. Wat dus weer resulteert in een Betere verbranding/Zuiniger.


Echter blijkt er in de Injectorcleaners ook vooral Methanol ed. te zitten.
Zie hieronder voor een klein overzicht van de ingredienten van een aantal diverse Injectorcleaners


Techron Concentrate
Distillates, hydrotreated light < 50 %weight Aka: Paint thinner(oil based)
Stoddard solvent < 35 %weight Aka: dry clean solvent, white solvent
Solvent naphtha, light aromatic 5 - 10 %weight : zippo lighter fluid
Benzene, 1,2,4-trimethyl- 95-63-6 1 - 5 %weight : powerful toxic solvent
Xylene , powerful solvent


Techron is naptha and 3 kinds of benenze.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
GUM OUT INJECTOR CLEANER (WINTER GRADE)

Chemical Percent
Trade secret or proprietary formula < 1 ( secret #1)
Petroleum distillate(s) (unspecified) 40-70 ( most likely paint thinner)
Detergent/Inhibitor mixture 1-10 ( secret #2 )
Isopropanol 30-50 (rubbing alcohol, GAS DRYER "CH3CHOHCH3")

I can not begin to guess why we need more alcohol when all gas has it already.
Gasoline, must contain 2% oxygen by weight, in most smog chocked areas of the USA.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------




Seafoam ingredients:
1 PALE OIL 4229 40-60% = A base or process oil refined until its color = yellow.
2 NAPHTHA 20 25-35% solvent powerful , common in all good injector cleaners. Zippo juice !
3 IPA 125 10-20% = Isopropyl Alcohol (rubbing alcohol), Useless in gas , cuz it already has tons.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

GUNK , RADIATOR SPECIALTY COMPANY, FUEL INJECTION AIR INTAKE CLEANER

2-Propanone 30-60 % aka: Acetone
Ethylbenzene >10 % a powerful solvent
Hydrotreated Heavy Paraffinic Distillate 1-10 % weak solvent
Methanol 1-4% , solvent.
Propane 10-30% , gas
Toluene 15-45% ,powerful solvent
Xylene (mixed isomers) 5-20%
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Red Line SI-1
1-5% Alkenylamine - (a detergent ,even used sometimes,in baby shampoo)
1-10% Isoctanol - ( C8H18O , aka, 2-ethylhexan-1-ol, or Octyl alcohol)
1-10% 1,2,4 Trimethylbenzene , (C9H12 )
5-20% Aliphactic Napthta , zippo lighter fluid. , aka: white gas, low octane)
--------------------------------

Valvoline Complete Fuel System Cleaner
52 - 62% Kersosene
28-38% Light hydrotreated petroleum distillate
6-16% Stoddard Solvent ( stoddard is the name of the man who invented dry cleaning)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ben benieuwd of iemand op het forum dit al gebruikt in zn drie-el :think:
Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.
Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 6138
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Aceton Toevoegen aan de "Bio"Diesel

Bericht door Nietsnut »

Fokkes, Rob showa voordat hij naar bio switchte, David, Willemvee. Etc.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Gebruikersavatar
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1423
Lid geworden op: 17 jan 2014, 21:45
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Locatie: Hillegom

Re: Aceton Toevoegen aan de "Bio"Diesel

Bericht door Bresjee99 »

Heb 't een tijdje gedaan in m'n swift op benzine. ging van 1 op 16 naar 1 op 17... Maar vond 't teveel geouwehoer voor te weinig winst. Voor de liefhebber, ik heb nog 2 volle literflessen staan geloof ik. Weet niet hoe stabiel 't spul is, want is van 2010
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
Plaats reactie

Terug naar “Eco modding”