Het grote biodiesel topic, watskeburt?!
Moderator: reichbus
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nico
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Contacteer:
Re: Het grote biodiesel topic
bericht is verstuurd.
Nico
Nico
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Dat zie je dan helemaal verkeerd, ik ben totaal niet op mijn teentjes getrapt. Ik ga alleen maar door omdat je mijn boodschap niet begrijpt.Gargamel schreef:Foppe ik begrijp dat ik je op het hart getrapt lijkt te hebben.
Nou, Nico kijk zometeen maar hieronder wat je gepost hebt.... Nu gebruik je wel betere neutrale bewoordingen.Gargamel schreef:Ik gebruik geen forum om te zeggen dat je daar niet naar toe moet gaan. Ik reageer op een bericht van een ander forumlid, dat dit geen juiste weergave lijkt te zijn.
Dit had je van te voren moeten doen in plaats van te schreeuwen dat het oplichting is en dat je hun naam en adres wilt weten.Gargamel schreef: Ik zal ze een berichtje schrijven of de informatie die er staat op de webpagina als die niet juist mocht zijn deze beter kan worden aangepast.
Nee geen product, alleen een persoon. Maar ik ga nu vooral tegen jouw uitspraken in. Zoals ik al zei ik vind dat je misbruik van de macht van een forum maakt. Je roept bij voorbaat gewoon oplichting, terwijl je niet eens van de hoed of rand iets weet. Het gaat mij nu niet om het verdedigen van Postma alhoewel ik weet dat het geen oplichter is.Gargamel schreef:Jij lijkt nu iemand of een product te verdedigen.
Vraagtekens bij zetten mag altijd...Gargamel schreef:Natuurlijk mag je dat, ik, of iemand anders mag daar geen vraagtekens bij zetten?
En wat had je ook alweer gezegd Nico ?Gargamel schreef:Ik heb gezegd dat een verminderde roetuitstoot en een lager brandstofverbruik volgens mij niet kan kloppen. Mede omdat wij het tegenovergestelde qua verbruik ervaren. En als je op de afgifteslang schrijft dat het biodiesel is, en het is het niet, hoe wil dat dan omschrijven? Maar ik zal ze dat mailtje sturen.
Ik hoop dat het de narigheid uit de lucht haalt.
Dit is wel wat anders dan vraagtekens zetten...Gargamel schreef:Ok dan we willen graag een adresje en foto's van de aanbieding die ze doen. Dit is idd oplichting.!!
ik weet dat Wouter het als eerste geroepen heeft hoor, en jij hierop reageert.
Maar je had ook iets kunnen roepen als dat misschien 's winters ze zijn overgegaan op xmile, om problemen met Bio B100 te voorkomen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Contacteer:
Foppe, ik wacht hun reactie op mijn mail af, dan zal ik je laten weten wat ze geantwoord hebben. Ik had me voorzichtiger kunnen bewoorden, sorry voor dat, maar ik blijf wel van mening dat je misverstanden moet voorkomen op een website. En me van machtmisbruik beschuldigen, dat gaat mij wel te ver. Ik ben juist kwetsbaar hier op het forum. Ik ben geen moderator, of administrator, ik kan er zo afgeknikkerd worden als jullie dat willen. Momenteel rij ik zelfs geen 3L, dus waar ligt mijn macht? door verkeerde interpretatie kan ik alleen een interessante klantenkring verliezen. Dat is dus een tegenstelling van macht hoor.
Tot zover in dit topic, als wij samen wat recht te zetten hebben doe ik dat graag per pb of email. Dit kan niet de bedoeling zijn van dit topic. Graag zie ik nadat we de onduidelijkheden hebben recht gezet dit ook weer verdwijnen van het forum, hier wordt niemand gelukkig van.
Nico
Tot zover in dit topic, als wij samen wat recht te zetten hebben doe ik dat graag per pb of email. Dit kan niet de bedoeling zijn van dit topic. Graag zie ik nadat we de onduidelijkheden hebben recht gezet dit ook weer verdwijnen van het forum, hier wordt niemand gelukkig van.
Nico
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Ik denk dat het goed zou zijn als Wouter en/of Nico (Gargamel) eens uitzoeken hoe het precies zit, bij voorkeur door contact met die pomphouder op te nemen. Dan hebben we hier mooi het plaatje compleet. Als hij is zoals Foppe beweert dan is hij ook niet te beroerd om uit te leggen hoe het zit.
Zo snel gooien we er niet iemand af hoor, Gargamel. Als moderatoren zijn we een team en is er niet eentje die eventjes een streep door een account haalt. Daar gaat achter de schermen heel wat overleg aan vooraf.
Zo snel gooien we er niet iemand af hoor, Gargamel. Als moderatoren zijn we een team en is er niet eentje die eventjes een streep door een account haalt. Daar gaat achter de schermen heel wat overleg aan vooraf.

- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Contacteer:
Dat heb ik al gedaan Reichbus. staat in het topic twee of drie berichten geleden.
Nico
Nico
-
WouteLLL
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Wouter
- Kilometerstand: 228.000km
Nico,
Ik zou het erg jammer vinden als je van dit forum zou verdwijnen. Ik vind de biodiesel en de 3L techniek ontzettend goed bij elkaar passen en ik las ook dat er een leuke rondleiding was geweest bij de biodiesel-productie. (Helaas was ik er niet bij omdat ik hier toen nog niet actief was.)
Misschien was het beter geweest als ik zelf eerst contact met Postma had opgenomen. Aan de andere kant: dit is niet zomaar een beslissing geweest. Ze zijn bewust gestopt met de verkoop van biodiesel, dit staat nog wel op hun site, op andere sites EN de pomp aangegeven. Als bedrijf zijn ze verplicht de consument goed voor te lichten wat ze verkopen.
Mogelijk is dit tijdelijk vanwege de winter. Als dat zo is dan lijkt het mij dat ze dit hadden aangegeven omdat ze trouwe biodiesel-klanten niet kwijt willen raken.
Dit is net zoiets als vegetarische kroketten verkopen, er vlees in verwerken omdat het paardenvlees op dit moment erg goedkoop is, dit niet bij de ingrediënten op de verpakking vermelden en dan achteraf zeggen dat het beter is om af en toe een klein stukje vlees te eten.
Ik ben benieuwd wat de reactie van Postma is. Ik hoop dat het een vergissing is en ze hun pompen nog gaan aanpassen. Of nog beter: dat ze de verkoop van Biodiesel weer hervatten.
Ik zou het erg jammer vinden als je van dit forum zou verdwijnen. Ik vind de biodiesel en de 3L techniek ontzettend goed bij elkaar passen en ik las ook dat er een leuke rondleiding was geweest bij de biodiesel-productie. (Helaas was ik er niet bij omdat ik hier toen nog niet actief was.)
Misschien was het beter geweest als ik zelf eerst contact met Postma had opgenomen. Aan de andere kant: dit is niet zomaar een beslissing geweest. Ze zijn bewust gestopt met de verkoop van biodiesel, dit staat nog wel op hun site, op andere sites EN de pomp aangegeven. Als bedrijf zijn ze verplicht de consument goed voor te lichten wat ze verkopen.
Mogelijk is dit tijdelijk vanwege de winter. Als dat zo is dan lijkt het mij dat ze dit hadden aangegeven omdat ze trouwe biodiesel-klanten niet kwijt willen raken.
Dit is net zoiets als vegetarische kroketten verkopen, er vlees in verwerken omdat het paardenvlees op dit moment erg goedkoop is, dit niet bij de ingrediënten op de verpakking vermelden en dan achteraf zeggen dat het beter is om af en toe een klein stukje vlees te eten.
Ik ben benieuwd wat de reactie van Postma is. Ik hoop dat het een vergissing is en ze hun pompen nog gaan aanpassen. Of nog beter: dat ze de verkoop van Biodiesel weer hervatten.
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Contacteer:
@ alle die zich betrokken voelen, en de mods.
Ik heb contact gehad met de Heer Postma.
Het hele verhaal berust op dat de Heer Postma zijn website niet up-to-date heeft . Vele bedrijven weten zelf niet meer wat er nog op hun website staat, bijhouden van een website vraagt veel aandacht, en zo ook is het mis gegaan in dit geval. Hij heeft dit niet bewust zo gelaten.
Postma Tankstations heeft ooit 1000 ltr biodiesel afgenomen en verkocht, maar is er ook weer direct mee gestopt. Het was een idee van de provincie, met wat subsidie. Maar de Heer Postma zag al snel in dat dit geen succes zou worden.
Hij betreurd het dat het nog niet veranderd is op zijn site, en ook aan de pomp nog een biodieseltankpistool hangt, maar de aangesloten tank is leeg.
Hij neemt actie om verdere misverstanden uit te sluiten. Hij verontschuldigd zich voor het ontstane misverstand.
Ook bied hij Woute een volle tank diesel aan om de gemaakte kosten en tijd te vergoeden.
Persoonlijk vind ik dat Woute het niet moet aannemen, maar dat is aan hem.
Van mijn kant uit nog maal mijn excuus voor het wat te vlug trekken van conclusies. Vooral aan de Heer Postma en Foppe.
Overigens de X-Mile brandstof is niet meer of minder dan wat ook de BP ultimate, of wat andere er ook voor naam aan willen geven. Dit is dus het zelfde maar dan van de “witte pomp”
Het verhaal achter deze producten dat het milieu ontlastend is, nou ja daar mogen de ideeën over verschillen. Het is zeker geen vergelijk met B100.
Ik hoop dat alle narigheid nu uit de lucht is. En tank vooral gewone diesel, en niet die diesel met dat additief, persoonlijk vind ik het onzin mensen een keuze te laten als het zo goed zou zijn en zou bijdragen aan het milieu zouden ze alleen dat moeten verkopen.
Nico ( Garagamel)
Ik heb contact gehad met de Heer Postma.
Het hele verhaal berust op dat de Heer Postma zijn website niet up-to-date heeft . Vele bedrijven weten zelf niet meer wat er nog op hun website staat, bijhouden van een website vraagt veel aandacht, en zo ook is het mis gegaan in dit geval. Hij heeft dit niet bewust zo gelaten.
Postma Tankstations heeft ooit 1000 ltr biodiesel afgenomen en verkocht, maar is er ook weer direct mee gestopt. Het was een idee van de provincie, met wat subsidie. Maar de Heer Postma zag al snel in dat dit geen succes zou worden.
Hij betreurd het dat het nog niet veranderd is op zijn site, en ook aan de pomp nog een biodieseltankpistool hangt, maar de aangesloten tank is leeg.
Hij neemt actie om verdere misverstanden uit te sluiten. Hij verontschuldigd zich voor het ontstane misverstand.
Ook bied hij Woute een volle tank diesel aan om de gemaakte kosten en tijd te vergoeden.
Persoonlijk vind ik dat Woute het niet moet aannemen, maar dat is aan hem.
Van mijn kant uit nog maal mijn excuus voor het wat te vlug trekken van conclusies. Vooral aan de Heer Postma en Foppe.
Overigens de X-Mile brandstof is niet meer of minder dan wat ook de BP ultimate, of wat andere er ook voor naam aan willen geven. Dit is dus het zelfde maar dan van de “witte pomp”
Het verhaal achter deze producten dat het milieu ontlastend is, nou ja daar mogen de ideeën over verschillen. Het is zeker geen vergelijk met B100.
Ik hoop dat alle narigheid nu uit de lucht is. En tank vooral gewone diesel, en niet die diesel met dat additief, persoonlijk vind ik het onzin mensen een keuze te laten als het zo goed zou zijn en zou bijdragen aan het milieu zouden ze alleen dat moeten verkopen.
Nico ( Garagamel)
-
WouteLLL
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Wouter
- Kilometerstand: 228.000km
Nico,
Ik blijf het onzorgvuldig en merkwaardig vinden dat de hoofdvestiging van een klein bedrijf (8 pompen) niet weet wat er op hun site en bij de pompen staat vermeld.
Ik vraag mij af of de firma Postma zich heeft gerealiseerd dat mijn auto de grootste tank heeft van alle auto's op het forum? (42 liter)
Maar zonder gekheid: Ik ben het met je eens dat het beter is dat ik het aanbod afsla. Ik heb zelf niet de moeite genomen om contact op te nemen met Postma omdat ik het voldoende vond dat het tweemaal bij hen verkeerd vermeld stond en daarnaast nog op externe sites. Dit heeft jou ook nogal wat werk en frustraties opgeleverd dus als iemand die tank verdient dan bij jij het.
Met het aanbod ben ik overtuigd van de goede bedoelingen van Postma (wat betreft 'eerlijk zaken doen', milieu is een ander verhaal maar daar gaat het nu heel even niet over) en ik zal ze nog een e-mail sturen. [toevoeging: e-mail verstuurd, kopie per PB naar Nico.]
Ik blijf het onzorgvuldig en merkwaardig vinden dat de hoofdvestiging van een klein bedrijf (8 pompen) niet weet wat er op hun site en bij de pompen staat vermeld.
Ik vraag mij af of de firma Postma zich heeft gerealiseerd dat mijn auto de grootste tank heeft van alle auto's op het forum? (42 liter)
Maar zonder gekheid: Ik ben het met je eens dat het beter is dat ik het aanbod afsla. Ik heb zelf niet de moeite genomen om contact op te nemen met Postma omdat ik het voldoende vond dat het tweemaal bij hen verkeerd vermeld stond en daarnaast nog op externe sites. Dit heeft jou ook nogal wat werk en frustraties opgeleverd dus als iemand die tank verdient dan bij jij het.
Met het aanbod ben ik overtuigd van de goede bedoelingen van Postma (wat betreft 'eerlijk zaken doen', milieu is een ander verhaal maar daar gaat het nu heel even niet over) en ik zal ze nog een e-mail sturen. [toevoeging: e-mail verstuurd, kopie per PB naar Nico.]
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Het komt nogal eens voor dat websites door derden worden gemaakt en dat voor elke mutatie betaalt moet worden. Dat zie je dan terug doordat ze slecht uptodate gehouden worden. Het is geen excuus, maar je ziet dat vaker.
Ik hoorde pas nog iets van een bedrijf dat bijvoorbeeld de vacatures niet meer op hun website zette omdat 350 euro voor het toevoegen van een vacature en 350 euro voor het er weer afhalen als hij vervuld is, gewoon een beetje veel geld was in verhouding...
Zo gaat het nu eenmaal vaak met websites.
Het is nog steeds een raar fenomeen. Andere bedrijven geven kapitalen uit aan drukwerk, hebben hun logo laten ontwerpen bij een duur reclamebureau maar hebben de website aan hun neefje overgelaten want die is zo lekker handig met computers.
Waarmee ik maar wil zeggen dat niet ieder bedrijf met acht vestigingen ook automatisch het fenomeen internet serieus neemt...
Ik hoorde pas nog iets van een bedrijf dat bijvoorbeeld de vacatures niet meer op hun website zette omdat 350 euro voor het toevoegen van een vacature en 350 euro voor het er weer afhalen als hij vervuld is, gewoon een beetje veel geld was in verhouding...
Zo gaat het nu eenmaal vaak met websites.
Het is nog steeds een raar fenomeen. Andere bedrijven geven kapitalen uit aan drukwerk, hebben hun logo laten ontwerpen bij een duur reclamebureau maar hebben de website aan hun neefje overgelaten want die is zo lekker handig met computers.
Waarmee ik maar wil zeggen dat niet ieder bedrijf met acht vestigingen ook automatisch het fenomeen internet serieus neemt...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Mooi werk, Nico. Netjes uitgezocht. Ik hoop dat het wat opgeleverd heeft in deze discussie.

- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Contacteer:
@Reichbus het is allemaal opgelost en ik denk dat we er weer van geleerd hebben.
Wat Willem schrijft klopt maar al te vaak. De kracht van een goede website wordt nog niet door iedereen benut. En als je dan niet zorgvuldig bent, je kent het spreekwoord wel "goed nieuws komt te voet, slecht nieuws te paard"
Het uitbesteden en onderhoud van een website is erg duur, en daarom vaak handiger om het simpel te houden en zelf te doen zodat je zelf de regie in handen kan houden.
@ woute,het is netjes opgelost nu. Ik heb zelf ook nog een tweede mail gestuurd aan Postma, omdat deze met de vraag kwam welke hoeveelheden ik kan leveren. Maar we zitten reeds aan onze grens qua volume wat we kunnen maken, en de volumes hij wilde, haha, dan kan ik wel stoppen met het bussen.
En mijn tank kan meer dan 50 ltr hebben hoor :-)
Ga een keer een bakkie koffie bij Postma doen. Dat kan bij ons ook ten alle tijden. Zolang ik er ben, en niet moet werken.
Groeten Gargamel.
Wat Willem schrijft klopt maar al te vaak. De kracht van een goede website wordt nog niet door iedereen benut. En als je dan niet zorgvuldig bent, je kent het spreekwoord wel "goed nieuws komt te voet, slecht nieuws te paard"
Het uitbesteden en onderhoud van een website is erg duur, en daarom vaak handiger om het simpel te houden en zelf te doen zodat je zelf de regie in handen kan houden.
@ woute,het is netjes opgelost nu. Ik heb zelf ook nog een tweede mail gestuurd aan Postma, omdat deze met de vraag kwam welke hoeveelheden ik kan leveren. Maar we zitten reeds aan onze grens qua volume wat we kunnen maken, en de volumes hij wilde, haha, dan kan ik wel stoppen met het bussen.
En mijn tank kan meer dan 50 ltr hebben hoor :-)
Ga een keer een bakkie koffie bij Postma doen. Dat kan bij ons ook ten alle tijden. Zolang ik er ben, en niet moet werken.
Groeten Gargamel.
- Homer
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: Rene
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Contacteer:
Daarom is het ook verstandig een website met CMS erachter te bouwen... kan een leek ook de inhoud van een website veranderen....
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Lupo 3L uit 2001 handschakel, gechipped met hoop extra's
- Nissan 350z roadster
- Mitsubishi Outlander PHEV MY2016
- Kever cabrio 1972 in aanbouw
- Suzuki GSX 600f motor
- Nissan 350z roadster
- Suzuki GSX 600f motor
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Mooi dat het opgelost is hoor, soms ga je op sommige dingen te snel bovenop zitten. Ik denk ik achteraf ook.
Je hoeft je trouwens tegenover mij niet te excuseren hoor, want je hebt mij niets gedaan. Ik had de opmerking machtsmisbruik beter niet moeten maken.
Ik bedoelde wat anders te zeggen. Ik bedoelde meer te zeggen dat je voorzichtig moet zijn met dergelijke uitspraken op het forum, want het forum is heel krachtig en je hebt iemand heel gauw zwart gemaakt.
En als het er eenmaal staat, gaat het blijft het er altijd staan.
Als voorbeeld hier, heeft Homer het destijds heel goed gedaan toen met Hylco. hij heeft altijd de feiten weergegeven en Hylco altijd de gelegenheid gegeven om de dingen netjes op te lossen (alleen heeft ie dat toen niet opgepakt en heeft zichzelf daarmee zwart gemaakt).
Hier miste ik deze stap en vond dat er veel te snel conclusies getrokken.
Met Postma heb ik verder niets, ik weet alleen dat het een oliehandel is en een concurrent van mijn pa was destijds. Ze stonden verder niet bekend om oplichterspraktijken, dat wist ik wel. Vandaar dat ik reageerde. Ik zou bij elk ander bedrijf hier zo op reageren, al was het een sokkenverkoper.
Het is overigens nooit mijn bedoeling om iemand te bannen hoor Wouter, daar hoef je niet bang voor te zijn hoor en stuur ik absoluut niet op aan.
Ik heb persoonlijk ook verder niets tegen Nico hoor want Nico je bent gewoon een beste vent en kan gewoon goed met je opschieten.
Een bakkie drinken we vast nog wel eens een keer.
Je hoeft je trouwens tegenover mij niet te excuseren hoor, want je hebt mij niets gedaan. Ik had de opmerking machtsmisbruik beter niet moeten maken.
Ik bedoelde wat anders te zeggen. Ik bedoelde meer te zeggen dat je voorzichtig moet zijn met dergelijke uitspraken op het forum, want het forum is heel krachtig en je hebt iemand heel gauw zwart gemaakt.
En als het er eenmaal staat, gaat het blijft het er altijd staan.
Als voorbeeld hier, heeft Homer het destijds heel goed gedaan toen met Hylco. hij heeft altijd de feiten weergegeven en Hylco altijd de gelegenheid gegeven om de dingen netjes op te lossen (alleen heeft ie dat toen niet opgepakt en heeft zichzelf daarmee zwart gemaakt).
Hier miste ik deze stap en vond dat er veel te snel conclusies getrokken.
Met Postma heb ik verder niets, ik weet alleen dat het een oliehandel is en een concurrent van mijn pa was destijds. Ze stonden verder niet bekend om oplichterspraktijken, dat wist ik wel. Vandaar dat ik reageerde. Ik zou bij elk ander bedrijf hier zo op reageren, al was het een sokkenverkoper.
Het is overigens nooit mijn bedoeling om iemand te bannen hoor Wouter, daar hoef je niet bang voor te zijn hoor en stuur ik absoluut niet op aan.
Ik heb persoonlijk ook verder niets tegen Nico hoor want Nico je bent gewoon een beste vent en kan gewoon goed met je opschieten.
Een bakkie drinken we vast nog wel eens een keer.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
- Homer
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: Rene
- Productiedatum: 21 sep 2000
- Kilometerstand: 265.000
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Contacteer:
Dank je Foppe voor het compliment. Wat jij zegt klopt als een bus. Mijn ervaring als admin van een ander forum de afgelopen 13 jaar helpt daar wel bij hoor ik heb zoveel kleinigheden op ruzies of andere narigheden zien uitlopen dat ik heel voorIchtig ben met sommige uitspraken/opmerkingen op een forum, en ken ook de kracht van een forum waarbij bepaalde zaken toch wel zijn weg vinden.
- Lupo 3L uit 2000, model 2001; schade en geschorst... donor
- Nissan 350z roadster
- Suzuki GSX 600f motor
- Nissan 350z roadster
- Suzuki GSX 600f motor
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Re: Hoe 3L op 100 KM rijden?
Dat zegt Rob toch ook letterlijk?
Ik heb het idee dat je het verbruiksverschil (in het nadeel voor bio) vooral merkt naarmate het kouder wordt.
Ik heb het idee dat je het verbruiksverschil (in het nadeel voor bio) vooral merkt naarmate het kouder wordt.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
- Kilometerstand: 000.000km
ook bij warm weer merkte ik het, scheelde bij mij ongeveer 0.1 op 100 (op de teller)
Wesley heeft ook welleens uitgelegd dat de 'energie' van een liter bio lager is dan die van een liter dino.
Met bio-ethanol (die 10% meuk in France) merk ik ook dat het verbruik van m'n motor sterk stijgt.
Wesley heeft ook welleens uitgelegd dat de 'energie' van een liter bio lager is dan die van een liter dino.
Met bio-ethanol (die 10% meuk in France) merk ik ook dat het verbruik van m'n motor sterk stijgt.
-
Don 3L Jose
- Handgeschakelde vriend

- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
Mijn post was als reactie op jou post waarin je aangaf dat je nokkenastiming een verschil zou geven van 0,6 brandstofverbruik. Aangezien jij ook van bio naar reguliere diesel bent geswitched, heb ik zijn quote gebruikt waarin hij aangaf dat zijn verbruik drastisch was gestegen.3L-Dnadave schreef:Dat zegt Rob toch ook letterlijk?
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Oh zo. Dat was tegen mij
ik dacht tegen Rob.
Tussen de distri wissel en de bio switch zaten wel een paar weken, dus dan had ik dat verschil al wel eerder moeten merken als het door de bio kwam.
Ik denk dat de bio 0.1 tot 0.3 meerverbruik geeft tov dino. Afhankelijk van rijstijl en lengte van de rit (lees warmte motor). Tel daar je kleinere onderhoudsinterval bij op, en je eenmalig snellere brandstoffilterwissel, en dan kan je uitrekenen in hoeverre je met bio nog brandstofkosten bespaard. Dat is minder dan alleen het verschil in brandstofprijs dus.
Maar het argument om bio te rijden zou ook niet alleen de prijs moeten zijn natuurlijk:
- onze auto is er op voorbereid / voor bestemd / technisch mogelijk
- het past goed bij het 3L imago
- kleine onderneming steunen
- anders dan anderen doen
- de fun
Tussen de distri wissel en de bio switch zaten wel een paar weken, dus dan had ik dat verschil al wel eerder moeten merken als het door de bio kwam.
Ik denk dat de bio 0.1 tot 0.3 meerverbruik geeft tov dino. Afhankelijk van rijstijl en lengte van de rit (lees warmte motor). Tel daar je kleinere onderhoudsinterval bij op, en je eenmalig snellere brandstoffilterwissel, en dan kan je uitrekenen in hoeverre je met bio nog brandstofkosten bespaard. Dat is minder dan alleen het verschil in brandstofprijs dus.
Maar het argument om bio te rijden zou ook niet alleen de prijs moeten zijn natuurlijk:
- onze auto is er op voorbereid / voor bestemd / technisch mogelijk
- het past goed bij het 3L imago
- kleine onderneming steunen
- anders dan anderen doen
- de fun
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Contacteer:
Er is nog een goede reden die vergeten wordt. het spekken van multinationals en een alle bekende BV daar doe je toch zo min mogelijk aan mee ? . Ik bezoek zo'n tankstation zo min mogelijk, in de zomer zelfs wat vaker dan in de winter, maar dat komt dan omdat ik graag een stop maak voor een ijsje.
Het verhaal dat er minder energie in biodiesel zit dan minerale diesel, dat is waar, maar daar in tegen geeft het wel een volledige verbranding. gemiddeld genomen neemt het verbruik iets toe. Maar, wat is de mood van de dag van je rechter voet. Hoe veel wind heb je tegen, hoe is de afstelling van je motor, kortom er zijn meerdere factoren die je moeilijk in kan schatten. De grap dat het kan is al te mooi om waar te zijn. Als je kijkt van welke bagger wij zo iets moois kunnen maken, dat alleen al, echt geweldig !
Het verhaal dat er minder energie in biodiesel zit dan minerale diesel, dat is waar, maar daar in tegen geeft het wel een volledige verbranding. gemiddeld genomen neemt het verbruik iets toe. Maar, wat is de mood van de dag van je rechter voet. Hoe veel wind heb je tegen, hoe is de afstelling van je motor, kortom er zijn meerdere factoren die je moeilijk in kan schatten. De grap dat het kan is al te mooi om waar te zijn. Als je kijkt van welke bagger wij zo iets moois kunnen maken, dat alleen al, echt geweldig !
-
ralph
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: ralph
- Kilometerstand: 000.000km
Mijn a2 loopt slecht op bio diesel .... stationair merk ik niks maar zodra ik op ga trekken bokt hij ik heb nu een meng verhouding van 50 procent pomp diesel en 50 bio maar ook hierop bokt hij wel minder als met 100 procent bio maar lekker vind hij het dus niet zodra ik overga op 100 procent pomp diesel is het probleem over en knort hij lekker door ik denk dat ik de bio maar gemixt op maak en weer over ga op pomp diesel