De elektrische 3L van de Tu/e

De Lupo 3L in de media, publicaties in print / op TV / YouTube, you name it!
Plaats reactie
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Contacteer:

De elektrische 3L van de Tu/e

Bericht door Wolf »

Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375

Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:
Robico2
3L Buddy
3L Buddy
Echte naam: Rob
Productiedatum: 14 apr 2001
Kilometerstand: 231.000km
Kleur: Planetsilver - LR7V

Re: De elektrische 3L van de Tu/e

Bericht door Robico2 »

Interessant vooral het punt dat vanaf 60 km/u de CO2 uitstoot hetzelfde is.
Dus hup die MRB eraf!!
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: David (op zn engels)
Kilometerstand: 384.000km
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Contacteer:

Re: De elektrische 3L van de Tu/e

Bericht door 3L-Dnadave »

Ik heb hem in het echt gezien :)

een project van de technische universiteit Eindhoven. Als basis is een lupo 3L uit 2003 gebruikt, en er is een Elektrische auto van gemaakt. Alles wat hiervoor niet nodig is, is eruit gesloopt, tot in den extreme, want zelfs het isolatiemateriaal wat niet meer nodig is vanwege het ontbrekende dieselgeluid is eruit gehaald.
De uitlaat-tunnel is dichtgelast voor aerodynamicadoeleinden, en is gebruikt voor de stroomkabels van achteren naar voren.

The vehicle, formally launched this week, will be on display at AutoRAI in Amsterdam, 13-23 April.
Afbeelding

Toen ik laatste doorklikte op die link van Han, toen stond op een engelse site vermeld dat deze lupo EL op de autorai zou staan :
Afbeelding

En, er is ook een youtube filmpje van!
ze hebben wel hun huiswerk gedaan.
want hij komt uit 2003, maar in het filmpje is duidelijk de magnesium achterklep te zien!
ze hebben dus nog extra moeite genomen voor 4,5 kilo gewichtsbesparing.
ook is in het filmpje te zien dat de originele versnellingspook er nog inzit, Maar die heeft zijn originele functie verloren, want schakelen doet de lupo EL niet meer.

[youtube][/youtube]

Maargoed, tot zover al het spul wat we al wisten.....Ik was vandaag met mijn vriendin op de autorai, en deze lupo EL bezichtigen was één van de dingen die ik persé wilde doen.
Eenmaal aangekomen bij deze stand, heb ik een praatje gemaakt met een van de TUE jongens. Het was niet de jongeman die de auto ontwikkeld heeft, en daarom kon hij niet op al mijn vragen antwoord geven. Leuk detail is wel dat zijn vader 2 lupo 3L's voor de deur heeft staan, dus hij had er wel enige affiniteit mee. We hebben email adressen uitgewisseld, en er komt nog een vervolg voor de club.

Motorruimte
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tsja, das even wennen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de duidelijkheid : wij zijn dat broertje!
Afbeelding

Achterkant van de auto met enige info.
Afbeelding
Afbeelding

Grappig detail....die omgedraaide 3
Afbeelding

Er is wel degelijk gekeken naar het 3L concept. Want.....ondanks dat het een 2003'er is (getuige de kenteken info en de schakelpook-lay out) is er tóch een oude echte magnesium 3L klep gemonteerd. Maar....zoals elke slimmerik nu zou denken.......die kleur zilver komt dan natuurlijk niet overeen. En dat klopt! 2 verschillende kleuren zilver. Bij het dichtdoen van de achterklep viel mij verder op hoeveel kracht ik moest zetten om de klep dicht te krijgen. De oorzaak hiervoor is logischerwijs dat wel de achterklep is vervangen van zwaar type --> magnesium, maar dat de dempers niet zijn vervangen, waardoor de dempers die normaal bedoeld zijn om de zware klep omhoog te krijgen, nu een veel lichtere klep omhoog houden. Dus tip aan iedereen die zijn achterklep wilt vervangen door de magnesium versie : vervang ook de dempers.
Afbeelding

In de reservewielruimte vinden we een enorm accupakket
Afbeelding
Afbeelding

Van het interieur heb ik geen foto's, want daar was eigenlijk niets aan veranderd op het oog.
Er stond 130.000km op de teller. En het schijnt allemaal te functioneren, maar het was niet mogelijk om de auto op contact te zetten.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Plaats reactie

Terug naar “Lupo 3L algemeen / nieuws / weetjes / polls”