Goeiemiddag mensen.
Ik wou vandaag eens even naar mijn egr en inlaat kijken omdat na de laatste reparatie het verbruik wel erg hoog is geworden.
De auto is van 2.6/3liter naar bijna 4/5liter gesprongen van de een op andere dag.
Een monteur had erin gereden vanwege het klapperen wat ik had onder de kap (wat een uitlaatsteun blijkt te zijn) en het verbruik stond op 5.6 liter toen hij ermee terugkwam.
Ik heb de auto toen volgetankt en de verbruiksmeter gereset.
Maar ik krijg hem dus nu echt niet meer zo lekker laag.
Ook trilt de auto nu heel erg als je bv bij een stoplicht stopt en hem in neutraal zet. Dan lijken de toeren te laag en na een paar seconden houd hjj op met trillen en gaat het toerental 50rpm ofzo omhoog waardoor hij dus weer gezond klinkt.
Nu had ik de slang van de intercooler los wat loopt naar de smoorklep/egr? Het viel me meteen op dat hier wel heel veel olie inzat. Hier mag toch alleen maar lucht doorheen of zit ik fout?
Waar moet ik nu aan denken, kapotte turbo enof kering of dergelijke?
Mag ik hier nog mee doorrijden of zou ik hem laten staan.
Olie in luchtslang?
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Olie in luchtslang?
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: Olie in luchtslang?
Je zal altijd sporen van olie in je inlaat zien. Dit komt van je carter ontluchting en zit net voor je turbo aangesloten.
Als je blok verder goed en zuiver loopt zou het je lmm kunnen zijn. Dan registreert je ECU teveel luchtaanvoer en gooit hij er meer brandstof in.
Bandenspanning en vrijlopen van je wielen heb je gecontroleerd neem ik aan?
Als je blok verder goed en zuiver loopt zou het je lmm kunnen zijn. Dan registreert je ECU teveel luchtaanvoer en gooit hij er meer brandstof in.
Bandenspanning en vrijlopen van je wielen heb je gecontroleerd neem ik aan?
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Olie in luchtslang?
Ja 3 bar in de bandjes, en links achter loopt een heel klein beetje stroever maar dat deed hij van te voren ook al.
Vondt het erg veel olie daarom.
Naja dan wacht ik het eens af en ga ik hem volgende week eens uitlezen en de remmerij/lagers achter vervangen. Misschien dat het helpt.
Voor de rest loopt hij idd lekker. En vanaf de 2000 rpm gaat hij heel vlot vooruit.
Vondt het erg veel olie daarom.
Naja dan wacht ik het eens af en ga ik hem volgende week eens uitlezen en de remmerij/lagers achter vervangen. Misschien dat het helpt.
Voor de rest loopt hij idd lekker. En vanaf de 2000 rpm gaat hij heel vlot vooruit.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen