Koppeling aantal tanden?
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Koppeling aantal tanden?
Ik wil de koppeling vervangen omdat de koppeling heeeeel zwaar in te trappen is en hij direct aangrijpt bij het opkomen.
Maar ik zie nu dat er verschillende setjes te koop zijn met een verschillend aantal tanden.
Heb hier een tijdje gezocht maar kan geen relevante info vinden.
Heb ik nu 24 of 28 tands nodig?
Ik dacht aan 200mm 24 tands omdat dit de meest voorkomende was.
Betreft een:
Lupo 3L 1.2tdi
Bouwjaar 2001
Chasisnummer: WVWZZZ6EZ1W005086
Motorcode in kofferbak op de sticker ANY
Motorcode via kentekencheck AYZ
Kenteken: 28-TVS-1
Wie oh wie weet welke set ik nu nodig heb?
Hij is omgebouwd naar handschakel maar dat veranderd niks aan de koppelings set toch?
Ik kom er in ieder geval niet meer uit.
Niet dat ik dadelijk de bak eraf haal en weet ik hoelang moet wachten omdat ik de verkeerde koppeling set heb besteld.
Het was de bedoeling om vrijdag te beginnen zodat ik op z'n minst maandag weer kan rijden.
------
Edit:
Nu weer 200km verder knakt het koppelingspedaal ook al.
Na 1cm indrukken een knak en dan heel stroef naar onder en helemaal onderin ontkoppeld hij pas.
De zelfstellende kabel heb ik iig al hier.
Nu maar hopen dat hij het nog ff volhoud tot en niet de kabel knapt of dat ik ook nog een nieuw pedaal setje ofzo moet halen. wat een pech opeens.
Op voorhand maar gewoon een 24tands setje besteld en dan zien we het wel. Anders stuur ik het wel terug.
-------
Maar ik zie nu dat er verschillende setjes te koop zijn met een verschillend aantal tanden.
Heb hier een tijdje gezocht maar kan geen relevante info vinden.
Heb ik nu 24 of 28 tands nodig?
Ik dacht aan 200mm 24 tands omdat dit de meest voorkomende was.
Betreft een:
Lupo 3L 1.2tdi
Bouwjaar 2001
Chasisnummer: WVWZZZ6EZ1W005086
Motorcode in kofferbak op de sticker ANY
Motorcode via kentekencheck AYZ
Kenteken: 28-TVS-1
Wie oh wie weet welke set ik nu nodig heb?
Hij is omgebouwd naar handschakel maar dat veranderd niks aan de koppelings set toch?
Ik kom er in ieder geval niet meer uit.
Niet dat ik dadelijk de bak eraf haal en weet ik hoelang moet wachten omdat ik de verkeerde koppeling set heb besteld.
Het was de bedoeling om vrijdag te beginnen zodat ik op z'n minst maandag weer kan rijden.
------
Edit:
Nu weer 200km verder knakt het koppelingspedaal ook al.
Na 1cm indrukken een knak en dan heel stroef naar onder en helemaal onderin ontkoppeld hij pas.
De zelfstellende kabel heb ik iig al hier.
Nu maar hopen dat hij het nog ff volhoud tot en niet de kabel knapt of dat ik ook nog een nieuw pedaal setje ofzo moet halen. wat een pech opeens.
Op voorhand maar gewoon een 24tands setje besteld en dan zien we het wel. Anders stuur ik het wel terug.
-------
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Tnxs.
Had ik ook zelf op kunnen komen. Ik ezel.
Was helemaal gefocust op het aantal tanden
Had ik ook zelf op kunnen komen. Ik ezel.
Was helemaal gefocust op het aantal tanden
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
De bak code is denk ik FLE de oudere type,s hebben vaak DSK
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Bakcode was tevinden aan de bestuurderskant van de bak toch.
Had de ANY motor niet dsk? Hier ergens gelezen.
viewtopic.php?f=64&t=3694
Blijf het wel raar vinden dat mijn kofferbak sticker een ANY motor aangeeft en als ik via een kentekencheck ga kijken zegt bv autoweek dat ik een AZY motor erin ligt.
Ik kijk morgen even of ik de bakcode kan vinden.
Maar als jij denkt dat het FLE is zal dat wel kloppen. je weet er tenslotte erg veel van.
Ik had deze op voorhand besteld:
https://www.atp-autoteile.de/de/product ... _by_search
Dacht eraan de geleidebus ook meteen mee te vervangen.
Moet ik de originele pakken of een andere ivm het feit dat de auto is omgebouwd?
085 141 181 Geleidehuls koppeling.
Had de ANY motor niet dsk? Hier ergens gelezen.
viewtopic.php?f=64&t=3694
Blijf het wel raar vinden dat mijn kofferbak sticker een ANY motor aangeeft en als ik via een kentekencheck ga kijken zegt bv autoweek dat ik een AZY motor erin ligt.
Ik kijk morgen even of ik de bakcode kan vinden.
Maar als jij denkt dat het FLE is zal dat wel kloppen. je weet er tenslotte erg veel van.
Ik had deze op voorhand besteld:
https://www.atp-autoteile.de/de/product ... _by_search
Dacht eraan de geleidebus ook meteen mee te vervangen.
Moet ik de originele pakken of een andere ivm het feit dat de auto is omgebouwd?
085 141 181 Geleidehuls koppeling.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
085 141 181 Geleidehuls koppeling.
gewoon mee bestellen kost niet te veel rond de 10 euro .
je weet niet die de lupo heeft omgebouwd dus je weet ook niet of de koppeling vervangen was bij de ombouw.
Als de koppeling erg zwaar gaat kan het ook zijn dat de koppeling hevel krom is geworden dan gaat ook de geleidehuls stuk
gewoon mee bestellen kost niet te veel rond de 10 euro .
je weet niet die de lupo heeft omgebouwd dus je weet ook niet of de koppeling vervangen was bij de ombouw.
Als de koppeling erg zwaar gaat kan het ook zijn dat de koppeling hevel krom is geworden dan gaat ook de geleidehuls stuk
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Mm dat zou ik morgen ook eens eventueel kunnen vragen aan diegene waar ik hem heb gekocht.
Als de hevel krom is blijf ik dus met een veel te zware koppeling zitten. Maar dat zou ik moeten afwachten tot na het vervangen ervan.
Of kan ik dat opmeten of dergelijke? Schuifmaatje tussen begin en eind of doel je op intern krom.
Anders moet ik ook een hevel bestellen.
(Zijn bijna nergens meer te verkrijgen zie ïk)
Koppelingshevel: 085141702B
En ze zijn ook niet goedkoop
Als de hevel krom is blijf ik dus met een veel te zware koppeling zitten. Maar dat zou ik moeten afwachten tot na het vervangen ervan.
Of kan ik dat opmeten of dergelijke? Schuifmaatje tussen begin en eind of doel je op intern krom.
Anders moet ik ook een hevel bestellen.
(Zijn bijna nergens meer te verkrijgen zie ïk)
Koppelingshevel: 085141702B
En ze zijn ook niet goedkoop
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Morgen gaan we beginnen met de bak eruit te halen.
Wat we gaan vervangen zijn dus:
Koppelingsplaat
Drukplaat
Druklager
Geleidebus
Zelfstellende koppelingskabel
Bakolie 75w serie.
2x remschijven
4x remblokjes
Wel ff kijken of de hevel nog recht is.
En of het pedaal nog knakt na het vervangen van alles.
Ik houd jullie op de hoogte of alles gelukt is.
Wat we gaan vervangen zijn dus:
Koppelingsplaat
Drukplaat
Druklager
Geleidebus
Zelfstellende koppelingskabel
Bakolie 75w serie.
2x remschijven
4x remblokjes
Wel ff kijken of de hevel nog recht is.
En of het pedaal nog knakt na het vervangen van alles.
Ik houd jullie op de hoogte of alles gelukt is.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
garage had opeens niet veel tijd en zei dat de koppeling gewoon nog goed was.
Dus deze hebben ze niet vervangen!
Wel hebben ze de koppelingskabel vervangen waarna ik een aantal km's heerlijk heb kunnen rijden.
Geen gekraak of oneffenheden bij het indrukken of op laten komen van het koppelingspedaal.
Nu na ong 50km weer hetzelvde probleem.
Krr krr krr pedaal kraakt piept en gaat maar met stukjes omlaag.
Omhoog komt het pedaal gewoon heel netjes en soepel
Wie weet raad? Heb al eens geprobeerd de as van het pedaal te smeren maar het helpt niet echt.
Zou ik een nieuw pedaal monteren? Het lijkt me van het asje af te komen van het pedaal namelijk. Je komt ook zo makkelijk overal bij
Anders zoek ik wel een andere garage of iemand die wel tijd of zin heeft het probleem goed op te lossen.
Ben ook nog wel bereid ver ervoor te rijden
Dus deze hebben ze niet vervangen!
Wel hebben ze de koppelingskabel vervangen waarna ik een aantal km's heerlijk heb kunnen rijden.
Geen gekraak of oneffenheden bij het indrukken of op laten komen van het koppelingspedaal.
Nu na ong 50km weer hetzelvde probleem.
Krr krr krr pedaal kraakt piept en gaat maar met stukjes omlaag.
Omhoog komt het pedaal gewoon heel netjes en soepel
Wie weet raad? Heb al eens geprobeerd de as van het pedaal te smeren maar het helpt niet echt.
Zou ik een nieuw pedaal monteren? Het lijkt me van het asje af te komen van het pedaal namelijk. Je komt ook zo makkelijk overal bij
Anders zoek ik wel een andere garage of iemand die wel tijd of zin heeft het probleem goed op te lossen.
Ben ook nog wel bereid ver ervoor te rijden
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Als de koppeling niet vervangen is bij de Ombouw naar hand geschakeld 99.9% kans dat de geleidebus kapot is .
Je vind zelf dat de koppeling zwaar gaat (dat is ook vaak de reden dat de kabel stuk gaat).
Om dit op de juiste manier op te lossen is het verstandig de complete koppeling met geleidebus te vervangen.
Zolang je de oorzaak van het zwaar bedienen van de koppeling niet oplost blijf je kabels kopen en achter de feiten aan lopen.
De koppeling cilinder van een 3L is heel krachtig werkdruk tot 90 Bar die is zelfs in staat om de koppeling,s hevel te buigen.
Je vind zelf dat de koppeling zwaar gaat (dat is ook vaak de reden dat de kabel stuk gaat).
Om dit op de juiste manier op te lossen is het verstandig de complete koppeling met geleidebus te vervangen.
Zolang je de oorzaak van het zwaar bedienen van de koppeling niet oplost blijf je kabels kopen en achter de feiten aan lopen.
De koppeling cilinder van een 3L is heel krachtig werkdruk tot 90 Bar die is zelfs in staat om de koppeling,s hevel te buigen.
Wat niet kapot is moet je niet repareren
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Koppeling aantal tanden?
Het klinkt lullig inderdaad maar de geleidebus die nog geen tien euro kost wordt inderdaad nogal eens vergeten en dan krijg je dit soort issues, wat ook wel eens wil gebeuren is dat de hevel idd krom is.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Ik vraag me eigenlijk af of de druk groep niet anders hoort te zijn voor een hand geschakelde 3L.
Vooral omdat de OEM nummers nogal specifiek zijn voor een 3l en totaal anders met een hand bediende bak .
Vooral omdat de OEM nummers nogal specifiek zijn voor een 3l en totaal anders met een hand bediende bak .
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
En ja hoor. Vandaag wou ik weg met de auto en je raad het al.
Ik kreeg hem in geen enkele versnelling meer toen de motor liep.
Meteen contact opgenomen met pinkpanter en tsja de koppeling is nu waarschijnlijk gewoon overleden.
Helaas woon ik te ver uit de buurt dus ff oppikken kon hij hem niet.
Ik heb nog geprobeerd om wat ringetjes tussen de kabel te zetten om op deze manier aan het ontkoppelpunt te komen zodat ik toch naar pinkpanter kon rijden maar helaas, het heeft allemaal niet mogen baten.
Als de garage hem gewoon had vervangen zonder te zeuren was dit dus allemaal niet gebeurd.
Extra een setje gehaald en dan vervangen ze alleen de kabel.
Morgen een afspraak met iemand die voor mijn deur de koppeling gaat vervangen. (Als dat maar goedgaat)
En hopen dat de koppelingshevel niet scheef is want dan heb ik echt een probleem.
Ik ga proberen wat fotos te schieten van hoe het er allemaal uitzag van binnen, en houd jullie uiteraard weer op de hoogte.
( Volgens mij kan deze net zo goed naar het probleem gedeelte verplaatst worden )
Ik kreeg hem in geen enkele versnelling meer toen de motor liep.
Meteen contact opgenomen met pinkpanter en tsja de koppeling is nu waarschijnlijk gewoon overleden.
Helaas woon ik te ver uit de buurt dus ff oppikken kon hij hem niet.
Ik heb nog geprobeerd om wat ringetjes tussen de kabel te zetten om op deze manier aan het ontkoppelpunt te komen zodat ik toch naar pinkpanter kon rijden maar helaas, het heeft allemaal niet mogen baten.
Als de garage hem gewoon had vervangen zonder te zeuren was dit dus allemaal niet gebeurd.
Extra een setje gehaald en dan vervangen ze alleen de kabel.
Morgen een afspraak met iemand die voor mijn deur de koppeling gaat vervangen. (Als dat maar goedgaat)
En hopen dat de koppelingshevel niet scheef is want dan heb ik echt een probleem.
Ik ga proberen wat fotos te schieten van hoe het er allemaal uitzag van binnen, en houd jullie uiteraard weer op de hoogte.
( Volgens mij kan deze net zo goed naar het probleem gedeelte verplaatst worden )
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Zo we zijn net klaar. 4.00 in de nacht jezus hey wat een gepriegel.
Alles zit en ik heb nu weer een boterzacht koppelingspedaal, en hij schakeld als een nieuwe auto
We hadden geen zin meer om weer een nieuwe koppelingskabel erop te zetten nu dus die doe ik morgen ofzo.
Hij pakt erg laat dus wil ik toch weer een nieuwe kabel erop hebben ben bang dat de oude wat er ook pas een paar dagen opzit, zich verkeerd heeft ingesteld. Of is dat normaal?
De remmen was hopeloos want er zat een fout in 2 blokjes waardoor ik nu maar aan 1 kant nieuwe blokjes heb De nieuwe schijven paste wel gelukkig.
2.9 liter 75w olie is in de bak verdwenen dus dat is ook weer goed.
Heb ook liggen roeren met een magneet maar geen metaaldeeltjes gevonden. Alleen wat micro metaal, maar dat is normaal naar mijn weten.
Ook heb ik meteen weer een nieuw probleem erbij gekregen namelijk dat als ik de motor uitzet hoor en voel je 2x klak klak.
Op de rotonde in de 2de versnelling doet hij dat ook soms.
Zal wel een rotte steun ofzo zijn hoop ik.
Maar ja, het koppelings probleem is in ieder geval opgelost.
Kunnen we weer ff ertegenaan
Alles zit en ik heb nu weer een boterzacht koppelingspedaal, en hij schakeld als een nieuwe auto
We hadden geen zin meer om weer een nieuwe koppelingskabel erop te zetten nu dus die doe ik morgen ofzo.
Hij pakt erg laat dus wil ik toch weer een nieuwe kabel erop hebben ben bang dat de oude wat er ook pas een paar dagen opzit, zich verkeerd heeft ingesteld. Of is dat normaal?
De remmen was hopeloos want er zat een fout in 2 blokjes waardoor ik nu maar aan 1 kant nieuwe blokjes heb De nieuwe schijven paste wel gelukkig.
2.9 liter 75w olie is in de bak verdwenen dus dat is ook weer goed.
Heb ook liggen roeren met een magneet maar geen metaaldeeltjes gevonden. Alleen wat micro metaal, maar dat is normaal naar mijn weten.
Ook heb ik meteen weer een nieuw probleem erbij gekregen namelijk dat als ik de motor uitzet hoor en voel je 2x klak klak.
Op de rotonde in de 2de versnelling doet hij dat ook soms.
Zal wel een rotte steun ofzo zijn hoop ik.
Maar ja, het koppelings probleem is in ieder geval opgelost.
Kunnen we weer ff ertegenaan
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: Koppeling aantal tanden?
Goed gewerkt!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
wat zat er fout in de blokjes dan ?
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
1 setje paste niet in de klauw. Die klem zat een cm te ver naar links of rechts. We hebben zelfs de blokjes omgedraaid om te kijken of het dan wel lukte maar helaas.
Heb al nieuwe besteld dus dat kom goed.
En ik vindt dat als je net aan de rem komt dat de auto harder remt dan als je doortrapt. Steen in het pedaal dus ik denk dat ik eens moet gaan ontluchten.
Heb al nieuwe besteld dus dat kom goed.
En ik vindt dat als je net aan de rem komt dat de auto harder remt dan als je doortrapt. Steen in het pedaal dus ik denk dat ik eens moet gaan ontluchten.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
die remtang heeft maar een plunjer dus moet soepel over de pennen heen schuiven lijkt mij
Wat niet kapot is moet je niet repareren
-
- 3L Makker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:40
- Echte naam: Ricky
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 307.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Brandstof: Premium diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Volgens mij leg ik het verkeerd uit haha.
Bij alle remblokjes zit in het midden die ijzeren soort klem.
Bij 1 blokje zat dat klemmetje veel te ver naar de zijkant erop geplakt.
Die paste dus niet in de zuiger, maar ook niet op de klauw
Ik denk dat er gewoon in de fabriek iets mis is gegaan met het erop plakken van de klem.
Bij alle remblokjes zit in het midden die ijzeren soort klem.
Bij 1 blokje zat dat klemmetje veel te ver naar de zijkant erop geplakt.
Die paste dus niet in de zuiger, maar ook niet op de klauw
Ik denk dat er gewoon in de fabriek iets mis is gegaan met het erop plakken van de klem.
Een ritje met de lupo in de morgen, is een dag zonder zorgen
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 31 mei 2014, 09:39
- Echte naam: mario
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 270.000km
- Transmissie: Automaat
- Brandstof: Normale diesel
Re: Koppeling aantal tanden?
Dat kun je wel eens hebben met aftermarket onderdelen
Wat niet kapot is moet je niet repareren