Ik kan hier zo gauw geen bestaand draadje voor vinden.
Graag wil ik binnenkort aan de slag met het checken en schoonmaken van mijn remmen. In elk geval staat nog op het lijstje om de remvloeistof te vervangen. Nu ben ik bezig een boodschappenlijstje op te stellen. Dat ziet er als volgt uit:
-Remvloeistof
-Remmenreiniger
-Kopervet
Alleen: hoeveel remvloeistof heb ik nodig? In Etzold staat dat dit twee liter zou moeten zijn (je trekt volgens hem 500 milliliter uit iedere remleiding bij ieder wiel). Het lijkt mij zo veel. Klopt het dat dit zo veel is? Oh ja en als ik toch bezig ben: maakt het nog uit welke remvloeistof ik gebruik, behalve dan dat het DOT 4 moet zijn?
Verder trilt hij bij het remmen dus ik ben bang dat ik misschien nieuwe schijven en blokken moet gaan monteren, maar ik ga eerst kijken en meten voordat ik die aan schaf.
Hoeveel remvloeistof nodig?
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
Re: Hoeveel remvloeistof nodig?
2 liter is wel veel hoor, een liter is volgens mij ook genoeg.
Ik dacht dat DOT4 prima was, het standaard spul wat je bij de automaterialenzaak koopt is gewoon prima.
Wat ik heb gedaan is gewoon naar een automaterialenzaak gegaan en gewone remolie gekocht. Het is niet duur, een paar euro en had de goede DOT waarde.
Ik dacht dat DOT4 prima was, het standaard spul wat je bij de automaterialenzaak koopt is gewoon prima.
Wat ik heb gedaan is gewoon naar een automaterialenzaak gegaan en gewone remolie gekocht. Het is niet duur, een paar euro en had de goede DOT waarde.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Desnoods koop ik nog een flesje bij als ik merk dat ik tekort kom. Het is zo zonde om te veel over te houden, want je kunt het niet al te lang bewaren.

-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
ik laat dit standaard om de 2 jaar vervangen want ik wil altijd optimaal kunnen remmen.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Juist. Ik heb die Lupo nu anderhalf jaar en we hebben de remvloeistof nog nooit vervangen. Ik weet dus ook niet wanneer dat voor het laatst is gebeurd. Sowieso is het goed om even de boel schoon te maken en na te lopen. Ik ben niet zo tevreden over de remprestaties van onze Lupo.