
en daarna was de 22222222222222222222 de volgende mijlpaal
en daarna....dnadave schreef:Haha, okay, iedereen die zegt dat rijden in een 3L niet spannend is.....WRONG! haha. Ik heb een spannend ritje achter de rug gehad!
Ik moest vandaag naar een patient in Volendam, en daarna naar Almere.en dan terug naar leiden, dat zou iets van 180km moeten zijn.
de tripteller :
ik begon de rit met iets minder dan 222.000km, dus ik moest optijd de tripteller resetten zodat deze op tijd op 222,2 zou springen.
dat was nog het makkelijkst
de grote km teller
ik heb 30km omgereden van almere naar leiden, zodat ik met ongeveer 222.222 zou aankomen in Leiden.
Maar dat was nog best goed plannen! want het idee was om ook de verbruiksmeter op 2,2 te krijgen, en aangezien ik in het centrum woon, zou me dat nooit lukken op mijn parkeerplaats. Maar wel bij een snelwegrestaurant of tankstation, dus dat moest ik goed uitzoeken.
Het tijdstip.
dat was eigenlijk nog het makkelijkst....gewoon iets te vroeg arriveren en wachten.
bovendien had ik die toch wel kunnen verzetten....moet vandaag trouwens toch (dont forget : wintertijd!)
De verbruiksmeter
Dat was wel ingewikkeld!
Ik kom van een 120kmh weg af (a44) , en ik kon het niet maken om daar 70 te gaan rijden om 2,2L te halen.
de a4 had namelijk file, waardoor de a44 extra druk was.
Ik heb dus vlak voor mijn afrit een sprint naar 150kmh getrokken, en ben toen in eco mode wezen uitrollen, om uiteindelijk met een verbruik van 0,6L bij de stoplichten van de afrit terecht te komen.
het slot
Maar toen werd het mega spannend!
2,5km voor het grote moment was de afrit nog 1,8km ofzo van me verwijderd...
en dan de lengte van de afrit zelf nog
en dan oversteken over het kruispunt, naar de mac donalds aan de andere kant van de weg, en dan nog richting een veilige stopplek aldaar...
Voor het stoplicht stond ik stil met de 222.222,0 al aangetikt.
rijdend over de kruising sprong hij op 222.222,1
en aan de andere kant van de weg (4 baans + berm) sprong hij op 222.222,2 ....Alleen....daar kon ik nog niet direct veilig stoppen.
pas tientallen meters later was er een rotonde , met aan 1 kant de mac drive, die stampvol was.
ik kon dus redelijk veilig stoppen met de alarmlichten aan.
en toen een paar minuten lang aftellen tot het grote moment!
de verbruiksmeter stond op 1, nogwat, dus ik kon vlak voor 22:22 de motor stationair laten draaien om de verbruiksmeter te laten oplopen.
hier een filmpje van dat moment :
[youtube][/youtube]
Daarna was het slechts een kwestie van de motor uitzetten zodra de verbruiksmeter 2.2 had aangetikt
en daarna natuurlijk in tiptronic de auto in zijn 2e versnelling zetten.
en het resultaat :
en 1 minuut later....
Zo! dat hebben we weer gehad! Was best leuk voor een keertje. Echt een kwestie van goed plannen, want als ik mn rit ook maar ietsje anders had gereden, dan was het mislukt. De marges waren zo klein dat zelfs het rijden in de binnen of buitenbocht op de snelweg al uit kon maken :p net formule 1! maar dan anders :p
dnadave schreef:niet zo mooi als bij de 222.222 met alles op 2 zoals eerder in dit topic...
dat doe ik net als olieboer wel bij de 333.333 , maar dan ook versnelling in de 3
desalniettemin ben ik toch trots op mijn 250dkm.
voor een 3L is dat een beetje een adolescente km stand :p nu op naar volwassenheid !
Next up:
3 ton.
nog maar een paar dagen en dan is het zo ver
maar het mooiste is dit :
Marianneke schreef:Dit is een mooie kilometerstand;