Autoverzekering voor 3Lvrienden
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Autoverzekering voor 3Lvrienden
Bij deze wil ik onderzoeken of er animo is voor een eigen verzekeringspolis...
Mijn 'buurman' Andreas is werkzaam bij een verzekeringskantoor buiten zijn studie-activiteiten om en hij is bereid om dit te onderzoeken voor ons. Welke voorwaarden vind je noodzakelijk bij een verzekering en hoe zou je contact willen leggen met de verzekeraar?
Geinteresseerd? Svp je reactie hieronder voorzien van je wensen, aantal schadevrije jaren, je verzekeringsvorm (WA, WA deelcasco, Volledig casco, rechtsbijstand, inzittenden), bonus/malus percentage en je jaarlijkse tarief.
thx!
Mijn 'buurman' Andreas is werkzaam bij een verzekeringskantoor buiten zijn studie-activiteiten om en hij is bereid om dit te onderzoeken voor ons. Welke voorwaarden vind je noodzakelijk bij een verzekering en hoe zou je contact willen leggen met de verzekeraar?
Geinteresseerd? Svp je reactie hieronder voorzien van je wensen, aantal schadevrije jaren, je verzekeringsvorm (WA, WA deelcasco, Volledig casco, rechtsbijstand, inzittenden), bonus/malus percentage en je jaarlijkse tarief.
thx!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
Re: Autoverzekering voor 3Lvrienden
Klinkt goed! mooi iniatatief!Nietsnut schreef:Bij deze wil ik onderzoeken of er animo is voor een eigen verzekeringspolis...
thx!
Gewoon Wa, 1 schade vrij jaar

Misschien is collectief ook een idee?
-Rick
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
De bedoeling is collectief, maar verzekeraars willen geen mensen met malus-waarden hebben.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
- Andreas
- Allemans 3L vriend
- Autotype: Overige autotypes
Inderdaad, collectief! Daar gaan we gewoon voor! En dat moet lukken volgens mij!
Iedereen is waarschijnlijk nu tegen dagwaarde verzekerd. Ik ga proberen om een taxatiewaarde verzekering te regelen, echter kan ik dat niet beloven. Wel wordt gekeken bij welke verzekeraar dit ondergebracht wordt en wat de ervaringen zijn in het algemeen bij desbetreffende verzekeraar van het kantoor waar ik werk. Is de afwikkeling correct, zijn ze in sommige gevallen bereid tot coulance? Etc.
Later meer hierover.
Iedereen is waarschijnlijk nu tegen dagwaarde verzekerd. Ik ga proberen om een taxatiewaarde verzekering te regelen, echter kan ik dat niet beloven. Wel wordt gekeken bij welke verzekeraar dit ondergebracht wordt en wat de ervaringen zijn in het algemeen bij desbetreffende verzekeraar van het kantoor waar ik werk. Is de afwikkeling correct, zijn ze in sommige gevallen bereid tot coulance? Etc.
Later meer hierover.
- Johan
- 3L Vriendenteam
Nu lopen er 2 topics met dezelfde vraag.
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Echte naam: Kaner
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Nou, ik rij nu op mijn vader zijn naam. Als student zijnde heerlijk maar ik bouw nu geen schadevrije jaren op.
Dus als het redelijk goedkoop kan zijn wil ik overstappen op eigen naam en wa of wa beperkt casco doen.
Dus als het redelijk goedkoop kan zijn wil ik overstappen op eigen naam en wa of wa beperkt casco doen.
Low is a lifestyle..
- Jaouad92
- Allemans 3L vriend
- Echte naam: Jaouad
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 24 aug 2004
- Kilometerstand: 200000
Kanner? Das niet zo slim man! Ik betaal nu iets van 16 euro voor alleen WA:)
Edit: zojuist mijn vezekeraar gebeld, gelijk maar WA+ afgesloten voor 20 euro PM:)
Edit: zojuist mijn vezekeraar gebeld, gelijk maar WA+ afgesloten voor 20 euro PM:)
Dat is wel extreem laag voor laten we zeggen 3 jaar schadevrij??? Daar zit een addertje onder het grasJaouad92 schreef:Kanner? Das niet zo slim man! Ik betaal nu iets van 16 euro voor alleen WA:)

- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Echte naam: Willem
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Het mooist zou een all risk versie zijn die niet op de nieuwwaarde, maar op de gemiddelde dagwaarde is gebaseerd.
Dus met een maximum van 5000 euro of zo.
Die bestaat nu gewoon niet. Ja, de klassiekersverzekering, met bijbehorend taxatierapport (ook 150 euro, zo'n taxatie), maar gewoon op gemiddelde waarde zou nieuw zijn.
Overigens denk ik dat het een uiterst interessante groep is, de 3L rijders.
Ik denk dat er zeer weinig schade door eigen schuld gereden wordt, als ik het forum zou lees.
Zuinige, voorzichtige automobilisten, die zien ze erg graag komen bij verzekeringen!
Dus met een maximum van 5000 euro of zo.
Die bestaat nu gewoon niet. Ja, de klassiekersverzekering, met bijbehorend taxatierapport (ook 150 euro, zo'n taxatie), maar gewoon op gemiddelde waarde zou nieuw zijn.
Overigens denk ik dat het een uiterst interessante groep is, de 3L rijders.
Ik denk dat er zeer weinig schade door eigen schuld gereden wordt, als ik het forum zou lees.
Zuinige, voorzichtige automobilisten, die zien ze erg graag komen bij verzekeringen!
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Jaouad92
- Allemans 3L vriend
Daar zit helemaal geen adertje onder het gras Ap. Ik heb inmiddels 5 schadevrije jaren. Ik mocht namelijk de scooter jaren meenemen.-Ap- schreef:Dat is wel extreem laag voor laten we zeggen 3 jaar schadevrij??? Daar zit een addertje onder het grasJaouad92 schreef:Kanner? Das niet zo slim man! Ik betaal nu iets van 16 euro voor alleen WA:)
Edit: zojuist mijn vezekeraar gebeld, gelijk maar WA+ afgesloten voor 20 euro PM:)![]()
- Kanerr
- Echte naam: Kaner
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Ik betaal nu hetzelfde, 20 euris...
Als het voor een tientje of 2 meer kan, maar dan op mijn naam, geen enkel probleem!
Als het voor een tientje of 2 meer kan, maar dan op mijn naam, geen enkel probleem!
Low is a lifestyle..
- Jaouad92
- Allemans 3L vriend
Haha, Kanner ik betaal 20 eurootjes en dan wel op mijn naam he :$
-
- Handgeschakelde vriend
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
Het addertje onder het gras is dat verzekeraars alles wat iets meer dan alleen WA al WA+/WA beperkt casco wordt genoemd. check je polis maar eens. Waarschijnlijk zijn er diverse zaken voor die 2 tientjes uitgesloten. Mogelijk zaken als: natuurrampen/stormschade, joyriden, e.d. Tevens weet ik bijna zeker dat zaken als inzittenden verzekering, rechtsbijstand verkeersmodule e.d. niet zijn inbegrepen.-Ap- schreef:Dat is wel extreem laag voor laten we zeggen 3 jaar schadevrij??? Daar zit een addertje onder het grasJaouad92 schreef:Kanner? Das niet zo slim man! Ik betaal nu iets van 16 euro voor alleen WA:)
Edit: zojuist mijn vezekeraar gebeld, gelijk maar WA+ afgesloten voor 20 euro PM:)![]()
@DNADave: klopt, allrisk is bij de meeste verzekeraars obv dagwaarde. En dat kan vies uitvallen aangezien dagwaarde niet een tastbaar begrip is. Had gecommuniceerd met een verzekeraar die allrisk obv 'vervangende waarde' is. Ook dit is dubieus. Want zaken als achteraf aangebrachte opties zijn zal zeker een dicussiepunt worden. En dan praten we nog niet eens over de algehele staat. Dus rijdt je je goed onderhouden 3L in de prak dan wordt ie vergeleken met afgeragde, goedkope aangeboden 3L's als vervangende waarde. Dit is dus gewoon vergelijkbaar met dagwaarde.
-
- 3L Vriendenteam
don, david heeft nog niet gereageerd hier.
waarschijnlijk ben je in de war met het groen van Willem.
ik ben trouwens verzekerd tegen aanschafwaarde de eerste 3 jaar.
daarna dagwaarde
waarschijnlijk ben je in de war met het groen van Willem.
ik ben trouwens verzekerd tegen aanschafwaarde de eerste 3 jaar.
daarna dagwaarde
-
- Handgeschakelde vriend
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
Haha, door die mod kleur groen had dacht ik dat het dave was die het had gepost. Maar zag nu dat het idd Willem was. Wel ff wennen die kleuren...
En nee ik ben niet kleurenblind!
En nee ik ben niet kleurenblind!
- BYM
- Kilometerstand: 300067km
Ik heb inmiddels iets van 15+ schadevrije jaren ...
De rest moet ik ff opzoeken allemaal.
Betaal nu denk ik iets van 35 euro per maand, met redelijk wat dingen meeverzekerd.
De rest moet ik ff opzoeken allemaal.
Betaal nu denk ik iets van 35 euro per maand, met redelijk wat dingen meeverzekerd.
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn verzekering (alweer 15 jaar):
- 72,5 % korting nu
- Inclusief diefstal, brand, rampen etc.
- Exclusief terrorisme en schade eigen oorzaak
- Prijs: € 12,60 p/m.
- 72,5 % korting nu

- Jim-3L
- 3L Maat
- Echte naam: Jim
- Kilometerstand: 375000km
- Kleur: Zwart - L041
iKjoe schreef:Mijn verzekering (alweer 15 jaar):
- 72,5 % korting nu
Waar ben jij verzekerd dan? Ik heb nu een premie van 15EUR maar wil wel wat snabbelen aan de centen

Haha.