We zijn weer een dag verder.
Deurvanger bestuurdersdeur. Daarvan was de pen dolgedraaid. Die moest dus doorgezaagd en uitgeboord worden. Montage heb ik zo opgelost:

Origineel zit er een pen op met onder en boven schroefdraad. Ik heb een wat langere 6mm bout gebruikt, met eerst een zelfborgende moer(die werkt nu als een soort conus in het wat grotere gat, eventueel zou ik die nu vast kunnen lassen?!) helemaal aangedraaid. Aan de onderkant zit nog een zelfborgende moer. Tijd zal leren hoelang het goed blijft...
Vervolgens bleek van het onderste scharnier de kogelmoer (onderdeelnr. WHT 000 328) te ontbreken.
Mooi van deze nieuwe kogelmoer is dat er 12mm zeskant op zit, dus die is wel goed vast te draaien in tegenstelling tot de oude, die er zo uitziet:
Resultaat: een knakvrije, spelingsvrije betuurdersdeur
Vervolgens was de bijrijdersdeur aan de beurt. Enige probleem daar was het geknak, maar daarvoor had ik al de ongeëvenaarde Bartbus in huis.
Deurvanger vervangen
Beginnen met bekleding verwijderen:
-aan de onderkant zitten 4 schroeven die met kruiskop eruit kunnen.
-trek vervolgens aan de straatkant 2 pluggen los en aan de scharnierkant 1 klem
-nu kun je het paneel aan de onderkant iets naar buiten kantelen, naar beneden trekken en dan is hij los.
De speaker moet er eigenlijk wel uit tenzij je dameshandjes hebt. Die zit vast met 4 popnagels. Voorzichtig uitboren, want het kunststof van de speaker is niet erg sterk.
Vervolgens met dopsleutel 10 de pen ( onderdeelnr. 6E0 837 257 A) loshalen.
Weer met dopsleutel 10 de deurvanger losdraaien. Pas op, want er zit een minimaal gaatje daar, waar precies die boutjes kunnen invallen, kan ik je vertellen
Nieuwe deurvanger plaatsen en goed vastdraaien. Just in case heb ik een Bartbus gemonteerd.
Niet vergeten het rubber terug te plaatsen voordat je de pen terug plaatst

je kunt zien dat ik geen geoefend monteur ben...
Speaker terugplaatsen met boutjes/moertjes/ringetjes en een stukje tape over het schuimplastic. Stekker niet vergeten!
Paneel terugplaatsen en klaar.