Trillingen, ten einde raad

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld

Re: Trillingen, ten einde raad

Bericht door lupocor »

zou het niks met het schakel systeem te maken kunnen hebben.?
in een bepaalde versnelling en daarbij een bepaalt toerental meen ik dat de lupo iets ratelt, zou het dat niet kunnen zijn.
ik doe maar een gooi.
als het aan de remmen zou liggen moet je het geluid toch kunnen opwekken lijkt mij.
zit de beschermplaat voor de remschijf nog goed vast?
Riggard
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: Richard
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Bericht door Riggard »

Om de aandrijfas uit te sluiten via marktplaats een 2e hands asje gekocht, zou van een auto met 222dkm afkomen.

Ik had gehoopt op een originele VW as (gezien de lage stand van de wagen zou dat logisch zijn), dat zou eventuele fabricagefouten van mijn Lobro as uit kunnen sluiten. Mogelijk dat ik dan ook een definitief antwoord heb op hoe lang zo'n as nu precies moet zijn.

Grappig genoeg heb ik niet een originele VW as maar ook een aftermarket Lobro as opgestuurd gekregen, precies dezelfde as die ik ook gemonteerd heb.
Fabricagefouten zijn daarmee niet uit te sluiten, maar eventuele slijtage/problemen met mijn huidige as wel. Dat de as vervangen is duidt er wel op dat deze nog niet erg oud is.
Ik heb de as & homokineet voor de zekerheid uit elkaar gehaald, schoongemaakt en op de werkbank gelegd, totaal geen slijtage te zien; ik vermoed dat de as echt vrijwel nieuw is.

Ik hoop ik 'm vanavond even te kunnen monteren, heb dat al 4x gedaan met de andere assen, dus dat vervangen is inmiddels wel routine :lol:
lupo 3l
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: hans
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Bericht door lupo 3l »

pfppppfffffffffffff

ik hoop het gevonden te hebben

na veel speurwerk op het internet en al mijn gangen zijn na te gaan wat er met de auto is gedaan

kwam ik maar op een conclusie

het moeten de remmen zijn ??????????????????

weet niet of ik hier merken en namen mag noemen maar doe het toch vind het vervelend als andere mensen dit ook moeten meemaken

bij brezan remschijven en blokken gekocht van het merk delpi (is van mij bekend van de vw van vroeger en een goed merk)

bij brezan geven ze ook deze schijven en blokken op het kenteken van de auto

na veel speuren op het net iets gevonden van dat de blokken alleen geschikt zijn voor massieve remschijven en hard zijn (veel ijzer er in) en op de lupo zitten geventileerde schijven

ook ergens een stukje van dat dit niet de goede blokken zijn voor de lupo 3l

dus blokken er af en bosch gehaald kosten 65 euro ,,,, dan maar proberen

moet zeggen heb nog maar 50 km gereden maar het geluid nog niet gehoord morgen gaat de vrouw 150 km rijden ben benieuwd

hierbij wil ik zeggen dat ik brezan niks verwijt (bedoel als hun het kenteken invoeren en deze spullen komen er uit voor de lupo 3l)

dan snap ik dat

nou maar duimen dat het geluid weg is
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”