Hoog verbruik & slecht starten.

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Gebruikersavatar
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1174
Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe !
Contacteer:

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door Wolf »

nicoTDI schreef:Je kan ook evt. Met je vinger op het smoorklepje drukken. Kijken of dit nog redelijk soepel gaat ..
Zit aan het smoorklepje niet ook een stangetje die je gewoon onder de motorkap kan bewegen zonder buizen te demonteren ?
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375



Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:
Gebruikersavatar
NicoTDI
3L Speurvriend
3L Speurvriend
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
Echte naam: Nico
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: GLD

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door NicoTDI »

Wolf schreef:
nicoTDI schreef:Je kan ook evt. Met je vinger op het smoorklepje drukken. Kijken of dit nog redelijk soepel gaat ..
Zit aan het smoorklepje niet ook een stangetje die je gewoon onder de motorkap kan bewegen zonder buizen te demonteren ?
Ja inderdaad, kan je zo bij.
Handschakel = Probleemloos!
Gebruikersavatar
Mark
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 323
Lid geworden op: 19 jan 2014, 18:34
Autotype: Overige autotypes
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Duiven

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door Mark »

Vanochtend heeft de garage overleg gehad met EJR. Voordat ze EGR's gaan afdoppen, smoorklep checken etc. wordt er eerst een compressietest gedaan.
Als deze niet goed uitpakt dan zal er een donorblok gezocht mogen worden. Is het goed, dan doppen ze de EGR af en moeten er 2 klepjes die in het brandstofsysteem zitten nagekeken worden.

Hopelijk pakt die test goed uit en houden we dit topic binnen 2 bladzijdes.
Gebruikersavatar
Kanerr
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
Echte naam: Kaner
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 20 okt 2001
Kilometerstand: 309.015km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zoetermeer

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door Kanerr »

Al wat meer info?

Low is a lifestyle..
Gebruikersavatar
Mark
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Berichten: 323
Lid geworden op: 19 jan 2014, 18:34
Autotype: Overige autotypes
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Duiven

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door Mark »

Weinig nieuws... Donderdag staat er een compressietest gepland.

Er zit momenteel helemaal geen regelmaat in het starten: 's ochtends (ook als het gevroren heeft) start ie af en toe in één keer, andere keer duurt het een eeuwigheid en staat de hele straat vol rook. 's Avonds: ene keer wel in één keer, andere keer... :doh: De eerste buren hebben ons ondertussen al gevraagd of het niet eens tijd wordt om dat ouwe ding in te ruilen :evil:
nikola_is
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2017, 16:14
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door nikola_is »

Dear Sirs,
I have the same problem with My Audi A2 1.2tdi.
The start is ok bur the fuel consuption and turbo lag is realy bad
5-6l/100km.
The turbo is refurbish in one German company specializing about this service. it is on 1 week life.

The VNT is working well and it is not blocked.

N75 and N18 work well.

Mass air flow sensor and intake manifold pressure / temperature sensor as well.

No any visible any leakage from hoses, manifolds and intercoolers.

EGR, air filter and fuel filter is new ones.
No smoke.
And now idea what I have to do.
I will appreciate if you give me some tips about it.
I can send the log file from VCDS as well.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door foppe »

Hi Nikola,

It is hard to say from a distance what the problem is in your case.
You say you have the same problem? Can you give more detail? do you mean smoking fumes?

some things you could check:
- Is the cooling liquid clear and clean. Do you need to fill it up
- is the oil rising? Do you smell diesel in it?
- what's the pressure at the oilstick pipe when running? is it blowing, or sucking?
- what's the mileage?

Just some basic questions.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
nikola_is
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2017, 16:14
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door nikola_is »

Dear Foppe,

Thank you for your questions.
They look very professional.
- Is the cooling liquid clear and clean. Do you need to fill it up. --------It was changed with new one before last week
- is the oil rising? Do you smell diesel in it? ---I think is rising.It not possible to check the oil level because that stick is oiled to the small ball. Regarding the smell I'm not sure.
- what's the pressure at the oilstick pipe when running? is it blowing, or sucking? -------Blowing
- what's the mileage? ----- 135000km but I'm not sure because I'm not the first owner.
Regarding the smoke ...no any sign of such a problem. The smell of the exhaus gases there are look clean.

The problem is turbo lag and fuel consuption.
I compare with my Skoda Roomster 1.9tdi where I can not see the turbo lag.
The diference is comming in trubo working on the same area and altitude.
(011) Charge pressure control - the deviation between "active" and "inactive" must be at least 100.0 mbar and my on car when the coolant temperature is 90degr. The deviation is maximum 70mbar. When the car is cold the deviation is 40mbar.
When I make the same test on my Skoda whith cold and warm engine, the deviation is near 120mbar.
Another issue is fuel consumption.
I never past more of 700 km witn one full tank 30l.
Gebruikersavatar
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 4120
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: North of Holland

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door foppe »

nikola_is schreef:- Is the cooling liquid clear and clean. Do you need to fill it up. --------It was changed with new one before last week
okay then was it dirty? if the reservoir has brown or dark residue, this could be a sign of gasket leakage (or heat exchanger leakage). But never mind this, this is unlikely to cause high increase of fuel consumption.
nikola_is schreef: - is the oil rising? Do you smell diesel in it? ---I think is rising.It not possible to check the oil level because that stick is oiled to the small ball. Regarding the smell I'm not sure.
I see what you mean, it is damm hard to measure the oil level on an A2. The best way is to get the dipstick out, dry it, and leaf it out for a few minutes. any oil in the pipe can sink to the bottom. Then push the dipstick in completely and immediately take it out. Now you have the best reading you can get. A rising oil level is an indication for worn injectors, leaking diesel into the sump.
nikola_is schreef:- what's the pressure at the oilstick pipe when running? is it blowing, or sucking? -------Blowing
Mine is hardly blowing. Only when I put in my pink I notice it but very weak.
nikola_is schreef:The problem is turbo lag and fuel consuption.
(011) Charge pressure control - the deviation between "active" and "inactive" must be at least 100.0 mbar and my on car when the coolant temperature is 90degr. The deviation is maximum 70mbar. When the car is cold the deviation is 40mbar.
Actually the difference between the set value and the actual value should be as minimal as possible.
What you can do is to measure group 011 during driving at full throttle at 3000 rpm. When reaching this rpm:

- the set value should be around 1650mbar - 2200 mbar
- the actual value as well
- the impuls percentage should be between 40% - 95%


The most common causes to have increased fuel consumption are:
- worn injectors
- worn wheel bearing.
- low tyre pressure, put it atleast at 3.0bar
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
nikola_is
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2017, 16:14
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Hoog verbruik & slecht starten.

Bericht door nikola_is »

Thank you for your explantion in details.
Here is what I check.
The coolant is clean and on the right level.
I measured oil level according your advice.
The level more than high level. If tell me how to send you pictures and files you can see and data from VCDS as well.
For you information two weeks ago we change the oil and we fill into the engine 4l 0W30 long life.
I see and some oil leakige from seal between engine cover and the block and more oil in EGR which is not comming from turbo.
I think that now when the oil is cool I think it smell of diesel or I probably imagine of that. :-|
So if I have this problem fuel in oil except wron ejector could be is possible to be and tandem pump as well.
What is your advice what we have to start to repair first and how to repair worn ejectors?
The pressure from oilstick pipe is blowing but very weak.
I have file with data from measurement with help of VCDS about turbo charger (011) and test with 3rd gear from 1200-3000rpm.
The turbo in 3000rpm reach 2000mbar but the problem is comming with big deviation between 1300-1800 where the deviation between actual and specified is bigger.


- worn wheel bearing ---- How I can check this?
- low tyre pressure, put it atleast at 3.0bar --- I keep the tyre pressure to be in this range (3.0bar)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”