De zwarte magie van Niek
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
De zwarte magie van Niek
Hoi allemaal,
na een maandenlange zoektocht naar een leuke 3L is het eindelijk zover dat ik wat plaatjes online kan zetten van onze Luupmobiel alias de "Black Magic".
Korte samenvatting tot dusver: al langere tijd liep ik met het plan om een 3L aan te schaffen. Wat begint met een beetje autosites afzoeken en inlezen op diverse fora, het maken van proefritten, spreken met enkele specialisten en en leren omgaan met teleurstellingen heeft uiteindelijk geresulteerd in de aanschaf van de zwarte 2003 Lupo met het kenteken 43-LXR-9. Dit was op 10 april 2014. Saillant detail: de eerste tenaamstelling was op 10 april 2003.
Waarom de naam "black magic" oftewel zwarte magie? Nou, dit kwam ineens bovendrijven toen ik de cijfer/lettercombinatie 43-LXR-9 van het kenteken moest oplezen voor mijn verzekeraar. Drieënveertig Elikser Negen... Elikser, elixer, is dat niet zo'n magisch drankje dat door heksen wordt gebrouwen? En zo is de naam ontstaan. Hiermee spreek ik de hoop uit dat deze automobiel niet behekst is. De tijd zal het leren, mijn bevindingen zal ik hier uiteraard zoveel mogelijk publiceren. Hierbij een paar plaatjes van de tuut.
De eerste kilometers... best spannend!
Intocht in het land der windmolens, beter bekend als Flevoland
Een liter olie bijvullen. Dat begint lekker.
Wat voor auto?
Niet de meest fotogenieke pose, maar de tulpen maken een hoop goed. Mevrouw Niek houdt van tulpen, vandaar deze lokatie tussen Lelystad en Swifterbant.
Neusje
Geen auto compleet zonder sticker van mightycarmods.com!
Sinds de aanschaf, vandaag 17 dagen geleden, heb ik ruim 2.000 km gereden en begint de Luupmobiel steeds vertrouwder te worden. Tussentijds heb ik de wagen een paar keer gewassen en gepoetst, daar gaat een soort "bindende werking" van uit. Doordat je je tuut vanuit alle hoeken dichtbij ziet, ontdek je allerlei details die je anders nooit zou zien of opmerken. Details als krasjes, deuken, een loszittend ditje of klapperend datje maar je leert ook de mooie kanten van je auto kennen. Dit helpt mee aan het opzetten van een lijst met punten voor preventief onderhoud. Daarnaast geeft het (mij) veel voldoening om na een paar uur wassen en poetsen - ik ben niet zo vlot - op een krukje naar de tuut te gaan zitten kijken.
Nog veel meer te vertellen, maar ik heb ook nog wat huishoudelijke verplichtingen te regelen hier... Het volgende deel van de avonturen met de Black Magic staan daarom gepland voor komend weekend. Tot ziens hier!
na een maandenlange zoektocht naar een leuke 3L is het eindelijk zover dat ik wat plaatjes online kan zetten van onze Luupmobiel alias de "Black Magic".
Korte samenvatting tot dusver: al langere tijd liep ik met het plan om een 3L aan te schaffen. Wat begint met een beetje autosites afzoeken en inlezen op diverse fora, het maken van proefritten, spreken met enkele specialisten en en leren omgaan met teleurstellingen heeft uiteindelijk geresulteerd in de aanschaf van de zwarte 2003 Lupo met het kenteken 43-LXR-9. Dit was op 10 april 2014. Saillant detail: de eerste tenaamstelling was op 10 april 2003.
Waarom de naam "black magic" oftewel zwarte magie? Nou, dit kwam ineens bovendrijven toen ik de cijfer/lettercombinatie 43-LXR-9 van het kenteken moest oplezen voor mijn verzekeraar. Drieënveertig Elikser Negen... Elikser, elixer, is dat niet zo'n magisch drankje dat door heksen wordt gebrouwen? En zo is de naam ontstaan. Hiermee spreek ik de hoop uit dat deze automobiel niet behekst is. De tijd zal het leren, mijn bevindingen zal ik hier uiteraard zoveel mogelijk publiceren. Hierbij een paar plaatjes van de tuut.
De eerste kilometers... best spannend!
Intocht in het land der windmolens, beter bekend als Flevoland
Een liter olie bijvullen. Dat begint lekker.
Wat voor auto?
Niet de meest fotogenieke pose, maar de tulpen maken een hoop goed. Mevrouw Niek houdt van tulpen, vandaar deze lokatie tussen Lelystad en Swifterbant.
Neusje
Geen auto compleet zonder sticker van mightycarmods.com!
Sinds de aanschaf, vandaag 17 dagen geleden, heb ik ruim 2.000 km gereden en begint de Luupmobiel steeds vertrouwder te worden. Tussentijds heb ik de wagen een paar keer gewassen en gepoetst, daar gaat een soort "bindende werking" van uit. Doordat je je tuut vanuit alle hoeken dichtbij ziet, ontdek je allerlei details die je anders nooit zou zien of opmerken. Details als krasjes, deuken, een loszittend ditje of klapperend datje maar je leert ook de mooie kanten van je auto kennen. Dit helpt mee aan het opzetten van een lijst met punten voor preventief onderhoud. Daarnaast geeft het (mij) veel voldoening om na een paar uur wassen en poetsen - ik ben niet zo vlot - op een krukje naar de tuut te gaan zitten kijken.
Nog veel meer te vertellen, maar ik heb ook nog wat huishoudelijke verplichtingen te regelen hier... Het volgende deel van de avonturen met de Black Magic staan daarom gepland voor komend weekend. Tot ziens hier!
Laatst gewijzigd door Niek op 27 apr 2014, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: De zwarte magie van Niek
Once you've had black you'll never go back!
Ofzoiets toch? Gefeliciteerd met je auto en uiteraard leest iedereen graag wat voor een plannen er in je hoofd zich vormen
Ofzoiets toch? Gefeliciteerd met je auto en uiteraard leest iedereen graag wat voor een plannen er in je hoofd zich vormen
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: De zwarte magie van Niek
Veel plezier met je nieuwe wagentje, jammer dat de stand niet helemaal klopt. Maar gelukkig heeft hij recent veel onderhoud gehad!
Wat zijn je toekomst plannen nog leuke optie's er bij kopen of ? ....
Wat zijn je toekomst plannen nog leuke optie's er bij kopen of ? ....
Handschakel = Probleemloos!
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: De zwarte magie van Niek
Zo Niek, nu ben je ook a man in black
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Johan
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:41
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: Noord-Brabant
Re: De zwarte magie van Niek
Ik zie dat het aanstekelijk werkt: mooie foto's maken.
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: De zwarte magie van Niek
Ze zeggen het!Nietsnut schreef:Once you've had black you'll never go back! Ofzoiets toch?
Op z'n Engels gezegd: watch this space.Nietsnut schreef:Gefeliciteerd met je auto en uiteraard leest iedereen graag wat voor een plannen er in je hoofd zich vormen
Tja, die kilometerstand is op z'n zachtst gezegd nogal vaag. Bij het uitlezen (bij EJR) kregen wij een foutmelding te zien. Hmmm...NicoTDI schreef:Veel plezier met je nieuwe wagentje, jammer dat de stand niet helemaal klopt. Maar gelukkig heeft hij recent veel onderhoud gehad!
Aan onderhoud geen gebrek, de vorige eigenaar heeft er in een paar maanden tijd een onwaarschijnlijke hoeveelheid geld tegenaan gegooid. Evengoed zijn er nog genoeg punten voor verbetering vatbaar, maar dat komt wel.
Nog meer opties? Kan dat dan?NicoTDI schreef:Wat zijn je toekomst plannen nog leuke optie's er bij kopen of ? ....
Het eerste plan is een lange-termijn-investering (antiroest behandeling) en daarna wil ik er "wat geluid" in hebben.
Jottem!foppe schreef:Zo Niek, nu ben je ook a man in black
Dank je! Het is best wel een uitdaging om een zwarte auto netjes op de foto te zetten. Probeer maar eens een geschikte omgeving/achtergrond te vinden!Johan schreef:Ik zie dat het aanstekelijk werkt: mooie foto's maken.
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- BoksD5
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 apr 2014, 20:00
- Echte naam: René
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 000.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Roermond
Re: De zwarte magie van Niek
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Altijd lekker om je auto een handwasje te geven, enig nadeel is ook dat je dan alles ziet
Altijd lekker om je auto een handwasje te geven, enig nadeel is ook dat je dan alles ziet
<scirDSL> I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next".
They stopped that when I started doing it to them at funerals.
They stopped that when I started doing it to them at funerals.
- Mark
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 19 jan 2014, 18:34
- Autotype: Overige autotypes
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Duiven
Re: De zwarte magie van Niek
Je zoektocht is dus beloond... Mooi exemplaar Niek!
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Het missende ventilatiedingetje
Hallo 3L lotgenoten,
als je een automobiel van 11 jaar aanschaft, dan zijn er altijd wel wat kleinigheden mee. Nu ben ik niet van de ernstige modificaties of ingrepen, maar simpele dingen kan ik nog wel behappen. Mocht je bekend zijn met Haynes werkplaatshandboeken: onderstaand relaas is één op de schaal van vijf steeksleuteltjes.
Het eerste waar mijn oog op viel was de middensectie van de ventilatieroosters. Daar ontbrak een lamelletje. Gelukkig had de vorige eigenaar een los middendeel als donor meegegeven, dus dat kon ik gebruiken voor de ontbrekende onderdelen. Overigens waren alle achterste bevestigingsnokken van het donorpaneel afgebroken, gelukkig waren de nokken van de originele middensectie nog intact.
Benodigd gereedschap: torx-schroevendraaier, 2 keukenmesjes, een emmertje sop en een vezeldoekje om de hele rommel droog te maken.
De originele middensectie na demontage uit de Zwarte Magie. In mijn enthousiasme was ik even vergeten foto's te maken van de demontage van het middenpaneel. Dit is niet bijster spannend, gewoon de radio verwijderen en een aantal torx-schroeven losdraaien. Het "moeilijkste" is nog het losmaken van de alarmlichtschakelaar. Makkie.
Achterzijde van de middensectie met het verloop en regelklep prominent in beeld.
Om te beginnen wilde ik het inblaasverloop van het front scheiden. Dit leek in eerste instantie niet te lukken omdat ik op de verkeerde vergrendelingsnokken zat te duwen. Het bleek veel simpeler te kunnen door een paar keukenmesjes (bij gebrek aan geschikt gereedschap) op de juiste plaatsen tussen front en verloop te schuiven.
Nogmaals de keukenmesjes, zijaanzicht.
Verloop gescheiden van het binnenwerk. Stoffige boel.
Nogmaals het verloop. Ziet er in deze foto minder stoffig uit, maar schijn bedriegt.
Binnenaanzicht ventilatieroosters.
Demonteren ventilatieroosters van frontpaneel, ook nu weer met behulp van keukenmesjes. Hier kun je de ontbrekende lamel zien. Of eigenlijk niet, want die zit er niet meer.
De horizontale lamellen los van de rooster-behuizing. Deze worden bediend door een geleiderail, rechts op de foto. Deze horizontale lamellen zitten in de geleiderail geklikt door middel van een bol puntje op de uiteinden van de horizontale lamellen. Hierover meer.
Close-up van de roosterbehuizing. Let op het strookje vilt-materiaal, bij de donorbehuizing ontbrak dit. Dergelijke details maken het verschil tussen een stil dashboard en een irritant rammelend geheel waarvan je de oorzaak onmogelijk kunt vinden.
Close-up van de geleiderail, zichtbaar zijn hier de bevestigingsgaten van de bolle-puntjes-aan-de-lamellen. Bij enkele lamellen van het donorfront ontbraken deze bolletjes, waardoor de lamellen vrij spel hebben en kunnen rammelen of zelfs losraken.
De lamellen compleet met schuif/regelknop vast aan de geleiderail.
Alle onderdelen keurig op volgorde, gereed voor assemblage.
Zoals ook te doen gebruikelijk in de Haynes-boeken vindt hier opbouw plaats in omgekeerde volgorde van demontage, daarom heb ik hiervan geen foto's gemaakt. Als je ooit met Lego of Knex hebt gespeeld, dan wijst het zichzelf. Alles zit vast met klikverbindingen en een kind kan de spreekwoordelijke was doen.
Dit was zo'n ingreep die weinig inspanning heeft gekost maar een grote voldoening geeft. Ik bedoel, ik ben zo'n neuroot die zich eindeloos kan storen aan kleinigheden (noemen ze OCD geloof ik) dus ik slaap niet lekker totdat een ogenschijnlijk irrelevant probleem is opgelost.
Dag allemaal!
als je een automobiel van 11 jaar aanschaft, dan zijn er altijd wel wat kleinigheden mee. Nu ben ik niet van de ernstige modificaties of ingrepen, maar simpele dingen kan ik nog wel behappen. Mocht je bekend zijn met Haynes werkplaatshandboeken: onderstaand relaas is één op de schaal van vijf steeksleuteltjes.
Het eerste waar mijn oog op viel was de middensectie van de ventilatieroosters. Daar ontbrak een lamelletje. Gelukkig had de vorige eigenaar een los middendeel als donor meegegeven, dus dat kon ik gebruiken voor de ontbrekende onderdelen. Overigens waren alle achterste bevestigingsnokken van het donorpaneel afgebroken, gelukkig waren de nokken van de originele middensectie nog intact.
Benodigd gereedschap: torx-schroevendraaier, 2 keukenmesjes, een emmertje sop en een vezeldoekje om de hele rommel droog te maken.
De originele middensectie na demontage uit de Zwarte Magie. In mijn enthousiasme was ik even vergeten foto's te maken van de demontage van het middenpaneel. Dit is niet bijster spannend, gewoon de radio verwijderen en een aantal torx-schroeven losdraaien. Het "moeilijkste" is nog het losmaken van de alarmlichtschakelaar. Makkie.
Achterzijde van de middensectie met het verloop en regelklep prominent in beeld.
Om te beginnen wilde ik het inblaasverloop van het front scheiden. Dit leek in eerste instantie niet te lukken omdat ik op de verkeerde vergrendelingsnokken zat te duwen. Het bleek veel simpeler te kunnen door een paar keukenmesjes (bij gebrek aan geschikt gereedschap) op de juiste plaatsen tussen front en verloop te schuiven.
Nogmaals de keukenmesjes, zijaanzicht.
Verloop gescheiden van het binnenwerk. Stoffige boel.
Nogmaals het verloop. Ziet er in deze foto minder stoffig uit, maar schijn bedriegt.
Binnenaanzicht ventilatieroosters.
Demonteren ventilatieroosters van frontpaneel, ook nu weer met behulp van keukenmesjes. Hier kun je de ontbrekende lamel zien. Of eigenlijk niet, want die zit er niet meer.
De horizontale lamellen los van de rooster-behuizing. Deze worden bediend door een geleiderail, rechts op de foto. Deze horizontale lamellen zitten in de geleiderail geklikt door middel van een bol puntje op de uiteinden van de horizontale lamellen. Hierover meer.
Close-up van de roosterbehuizing. Let op het strookje vilt-materiaal, bij de donorbehuizing ontbrak dit. Dergelijke details maken het verschil tussen een stil dashboard en een irritant rammelend geheel waarvan je de oorzaak onmogelijk kunt vinden.
Close-up van de geleiderail, zichtbaar zijn hier de bevestigingsgaten van de bolle-puntjes-aan-de-lamellen. Bij enkele lamellen van het donorfront ontbraken deze bolletjes, waardoor de lamellen vrij spel hebben en kunnen rammelen of zelfs losraken.
De lamellen compleet met schuif/regelknop vast aan de geleiderail.
Alle onderdelen keurig op volgorde, gereed voor assemblage.
Zoals ook te doen gebruikelijk in de Haynes-boeken vindt hier opbouw plaats in omgekeerde volgorde van demontage, daarom heb ik hiervan geen foto's gemaakt. Als je ooit met Lego of Knex hebt gespeeld, dan wijst het zichzelf. Alles zit vast met klikverbindingen en een kind kan de spreekwoordelijke was doen.
Dit was zo'n ingreep die weinig inspanning heeft gekost maar een grote voldoening geeft. Ik bedoel, ik ben zo'n neuroot die zich eindeloos kan storen aan kleinigheden (noemen ze OCD geloof ik) dus ik slaap niet lekker totdat een ogenschijnlijk irrelevant probleem is opgelost.
Dag allemaal!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
- Echte naam: Melvin
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zwolle
Re: De zwarte magie van Niek
Goed zo, ga zo door!
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: De zwarte magie van Niek
Wij vinden het helemaal niet erg dat je zo neurotisch bent hoor Niek
Hij kan zo in de How to,
alleen een foto van waar de torx zitten en een lijstje met gebruikte materialen, dan is ie wat mij betreft klaar hoor.
Hij kan zo in de How to,
alleen een foto van waar de torx zitten en een lijstje met gebruikte materialen, dan is ie wat mij betreft klaar hoor.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
-
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:30
- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
- Locatie: Wijchen
Re: De zwarte magie van Niek
Mevrouw Niek zeker blij met aardappelmesjes met kromme punten?
-
- Handgeschakelde vriend
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 18 jan 2014, 00:34
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 0- 0-2002
- Kilometerstand: 354.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Haaglanden
Re: De zwarte magie van Niek
Je lijkt wel Mac Guyver wat je wel niet allemaal met een mesje doet
Wel mooi duidelijk uitgelegd
Wel mooi duidelijk uitgelegd
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: De zwarte magie van Niek
Dank je!Nietsnut schreef:Goed zo, ga zo door!
Oef! Gelukkig maar! Dit is mijn allereerste how-to en heeft derhalve nog niet het niveau van de tutorials van de experts hier, maar het is een beginnetje.foppe schreef:Wij vinden het helemaal niet erg dat je zo neurotisch bent hoor Niek
Hij kan zo in de How to, alleen een foto van waar de torx zitten en een lijstje met gebruikte materialen, dan is ie wat mij betreft klaar hoor.
Eeeuuhhhh... Onderstaand mesje is duidelijk tweedehands.reichbus schreef:Mevrouw Niek zeker blij met aardappelmesjes met kromme punten?
Dank je! Mijn bron van inspiratie inzake het behelpen met beperkte middelen is wijlen John Britten uit New Zealand. Die wist met gewone huis-tuin-en-keukenmiddelen een superbike te bouwen waarmee hij de grote Japanse merken het leven behoorlijk moeilijk maakte.Don 3L Jose schreef:Je lijkt wel Mac Guyver wat je wel niet allemaal met een mesje doet
Wel mooi duidelijk uitgelegd
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
-
- 3L Buddy
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 05 feb 2014, 20:00
- Echte naam: Rene
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 13 dec 1999
- Kilometerstand: 260.000
- Transmissie: Automaat
Re: De zwarte magie van Niek
Mooi exemplaar in het zwart
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: De zwarte magie van Niek
Hoi allemaal, na ruim 3 weken met de Zwarte Magie zijn er weer avonturen te melden. Waarschuwing: veel foto's!
De laatste tijd begin ik haar steeds beter te kennen en ontdek ik steeds meer details die mij verrassen, verbazen en soms doen bibberen. Dit laatste vooral omdat mijn "Lupo mit vollausstattung" leider nicht so völlig ausgestattet ist wie erwartet. Wat dan? De stoelverwarming die erin hoort te zitten, blijkt tussen 2003 en 2014 te zijn verdwenen. De bestuurdersstoel is een kaal exemplaar zonder stoelverwarming. De passagiersstoel daarentegen heeft wél stoelverwarming. En ook een airbag. Van die stoelverwarming is echter het zitvlak defect. Hmmm...
Na enig zoekwerk heb ik op kleinanzeigen.ebay.de een luxe rood/zwart interieur met stoelverwarming en airbags gevonden. Compleet met 4 hoofdsteunen. Mooi werk. Klein puntje: het setje lag in Berlijn. Volgens Google Maps is dat bijna 650 km van hier. Hmmm... Om die rit een beetje zinvol te maken, had ik op het forum een oproep geplaatst voor het meenemen van spullen op de route. Dat was niet voor niets, in Magdeburg kon ik een setje velgen meenemen voor een van de jongens hier. Daarnaast had ik een setje uitklapraampjes gevonden in de buurt van Berlijn. Het nuttige met het aangename, je weet wel.
Om die rit nog nuttiger en aangenamer te maken, heb ik mijn rit gepubliceerd op http://www.blablacar.nl met de mededeling dat ik maar 1 passagier met weinig bagage kon vervoeren. Blablacar is een van oorsprong Frans initiatief om autoritten te delen tegen een geringe vergoeding.
Ik had niet verwacht dat er veel animo zou zijn voor een enkeltje Lelystad-Berlijn, maar niets was minder waar. Binnen een paar uur had ik een reactie van een Duitse student in Amsterdam die met mij mee wilde rijden! Klein probleem: ik wilde om 3 uur 's nachts vertrekken en om die tijd rijdt er geen trein tussen Amsterdam en Lelystad. Dus heb ik afgesproken hem maar in het Amsterdamse op te halen. Zo gezegd, zo gedaan.
Vertrek uit Lelystad terwijl de stad nog in diepe slaap gehuld was. Dat gold ook voor mijn fotografiekunsten.
Het Shell-station, vlak voor het opdraaien naar de A6.
Op weg vanuit Amsterdam over de A1 richting de Duitse grens.
Duitsland, de eerste lichtstralen doen hun best de duisternis te doorbreken.
Dit kussen had ik meegenomen om mijn lading wat extra te kunnen beschermen, maar bleek ook uitstekend als kussen te functioneren. Hier een plaatje van mijn passagier Henrik in de ochtendschemering. Geen gebrek aan comfort aan boord van de Zwarte Magie.
Onderweg kregen we een buitje.
Close up van de druppels.
Volop bewolking op dit deel van de heenreis.
Langzaamaan begon het op te klaren. In de verte.
Afslag Wolfsburg. Welk bedrijf zit daar ook alweer?
De eerste stop: Magdeburg. Hier had ik afgesproken met een Duitssprekende meneer om een setje velgen op te halen. Ja, hij sprak Duits. Maar dan van het soort dat ondertiteling nodig heeft - ik verstond er geen letter van over de telefoon, maar gelukkig bestaat er nog zoiets als SMS'en. Oef!
Intussen was het zonnetje doorgebroken en reed ik vanuit Magdeburg verder richting Berlijn. Henrik had geen idee van de tussenstop in Magdeburg en sliep lekker verder.
Op de route kwam ik veel bruine borden tegen. Ondanks dat de Autobahn naar het oosten redelijk saai oogt, zijn er veel cultuurhistorische zaken te zien in dit deel van Duitsland.
Iets met wolven.
De wolven komen dichterbij.
In de buurt van Berlijn!
Conform bevindingen van de goeroes op dit forum, past een compleet interieur in de kofferbak van een Lupo. Dat wil zeggen, 2 voorstoelen en een achterbank. Als je dan ook nog 4 dikke velgen met banden plus een koffer erbij moet frommelen, dan heb je een uitdaging. Met de welwillende hulp van de verkoper van het interieur (top klasse kerel) hebben wij tot 4x toe alles uit- en ingepakt. Uiteindelijk zat alles erin. Er kon werkelijk geen schroefje meer bij, de spullen zaten tot tegen het dak!
Proppen, proppen, proppen.
Twee dagen voor mijn vertrek naar Berlijn kreeg ik via Blablacar een e-mail van een Nederlands stel die met mij wilden meerijden van Berlijn naar Amsterdam. Zij hadden mijn ritomschrijving kennelijk niet gelezen, want er stond duidelijk in "ruimte voor 1 passagier". Voorgaande foto behoeft geen verder betoog aangaande de beschikbare ruimte voor eventuele extra passagiers. De terugweg zou dus solo gaan plaatsvinden.
Tenminste, dat dacht ik.
Ruim voordat ik in Berlijn was aangekomen, kreeg ik een telefoontje van een Engelssprekende dame die met mij mee wilde rijden naar Amsterdam. Zonder extra passagiers. "prima, is goed, waar moet ik je oppikken?" Dit bleek een paar kilometer verderop te zijn. Perfect!
Aankomst in de stad Berlijn. Duidelijk zichtbaar is de zendmast/radiotoren...
...en de artistieke muurschildering.
Zomaar een wegwijzer naar de Potzdamer Platz. De Potsdamer Platz is een van de bekendste pleinen in het centrum van Berlijn en tevens een belangrijk verkeersknooppunt. Het plein is genoemd naar de nabijgelegen stad Potsdam. (bron: Wikipedia)
Na het afleveren van mijn passagier Henrik kwam ik wat typisch Berlijnse kasseien tegen. Hobbel de bobbel, maar niet half zo erg als de kinderkopjes die ik moest trotseren bij het ophalen van het interieur. Daar heb ik helaas geen foto's van kunnen maken, die weg was werkelijk onvoorstelbaar hobbelig!
Deze is voor MetallicatTim.
De Engelssprekende dame bleek de Italiaanse studente Federica te zijn, die regelmatig tussen Berlijn en Amsterdam pendelt. Hierbij maakt ze goed gebruik van Blablacar, wat volgens haar stukken gezelliger, sneller en goedkoper is dan het openbaar vervoer.
De volgende stop was ten zuiden van Berlijn om de uitklapraampjes op te halen. Nou zat ik al propvol, toen kwam er ook nog een rode koffer bij (tja, vrouwen... het is een vooroordeel maar ze nemen graag veel mee!) en toen moest ik nog ergens die raampjes tussen zien te prutsen. Laat ik het er maar op houden dat dit uitdaging 2.0 was. Maar ze gingen erin!
Nog meer propwerk.
Op de terugweg richting Amsterdam bleek mijn passagiere Federica graag foto's te maken. Fraai plaatje van de avondzon achter de wolken.
Nog een keer de zon die zachtjes voor ons uitvliegt naar het verre westen.
Deze is voor de Opel-kenners: ieder jaar wordt in Oschersleben een kolossaal Opel-treffen gegeven met vele duizenden bezoekers.
File onder de ondergaande zon.
Terwijl de zon haar laatste stralen over ons uitstortte, lostte de file eindelijk op.
Nadat de zon achter de horizon was verdwenen, pruttelden wij rustig verder richting Nederland. Na het passeren van wat wegwerkzaamheden begon de auto steeds meer lawaai in de aandrijflijn te maken. "allemachtig, daar gaat mijn motor" dacht ik. "Ben je lekker mee, tegen middernacht ergens langs de Autobahn". Omdat stoppen op de vluchtstrook geen goed idee leek, ben ik doorgereden naar de eerstvolgende ausfahrt. Hierna ben ik gelijk op een parkplatz gestopt om polshoogte te nemen. En ja hoor...
Lupo's met de accu in de achterbak zijn uitgerust met een schitterende luchtpomp en een busje bandenschuim. Geen reservewiel, geen krik, geen gereedschap. Maar als je een slordige 5 kilometer met een lekke band hebt gereden, helpt zo'n busje schuim ook niet meer. Al helemaal niet als blijkt dat je geen busje schuim bij je hebt!
Geluk bij een ongeluk: ik had niet één maar 4 reservewielen aan boord! Het enige wat ik nu nog moest hebben was een krik en een wielmoersleutel. Dat is het moment dat je de heer op je knietjes dankt voor een ANWB-lidmaatschap met hulp in het buitenland. Binnen een uur was de ADAC ter plaatse om het wiel te wisselen. Top!
Hierna konden wij weer verder richting het inmiddels niet-meer-zo-zonnige Amsterdam. Ook nu bewees het kussen weer zijn diensten.
Rond kwart voor vier in de ochtend reden wij na een wat bewogen maar verder veilige reis Amsterdam binnen. Federica was helemaal blij en wenste mij nog een goede reis naar huis. Ciao bella! Een kleine 3 kwartier later was ik na ruim 24 uur sturen weer in Lelystad. Moe, voldaan en een kleine 1.600 kilometer ervaring rijker. Wauw. Jammer was wel dat ik de dezelfde dag om half 9 weer op mijn werk moest zijn. Dat ging, eeuuhh, een beetje moeizaam.
Hierbij nog een kleine indruk van wat 5 kilometer doorrijden met de binnenkant van een autoband doet.
Het karkas van de band is duidelijk zichtbaar. In Duitsland pompte de ACAD-man deze band bij wijze van test een klein beetje op en onmiddelijk onstonden er dikke bulten op de wang. Levensgevaarlijk om daar nog iets mee te doen. Brrr...
Mocht iemand nog interesse hebben in een Michelin met 6 mm profiel, dan moet je niet bij mij zijn!
Tot ziens!
Niek
De laatste tijd begin ik haar steeds beter te kennen en ontdek ik steeds meer details die mij verrassen, verbazen en soms doen bibberen. Dit laatste vooral omdat mijn "Lupo mit vollausstattung" leider nicht so völlig ausgestattet ist wie erwartet. Wat dan? De stoelverwarming die erin hoort te zitten, blijkt tussen 2003 en 2014 te zijn verdwenen. De bestuurdersstoel is een kaal exemplaar zonder stoelverwarming. De passagiersstoel daarentegen heeft wél stoelverwarming. En ook een airbag. Van die stoelverwarming is echter het zitvlak defect. Hmmm...
Na enig zoekwerk heb ik op kleinanzeigen.ebay.de een luxe rood/zwart interieur met stoelverwarming en airbags gevonden. Compleet met 4 hoofdsteunen. Mooi werk. Klein puntje: het setje lag in Berlijn. Volgens Google Maps is dat bijna 650 km van hier. Hmmm... Om die rit een beetje zinvol te maken, had ik op het forum een oproep geplaatst voor het meenemen van spullen op de route. Dat was niet voor niets, in Magdeburg kon ik een setje velgen meenemen voor een van de jongens hier. Daarnaast had ik een setje uitklapraampjes gevonden in de buurt van Berlijn. Het nuttige met het aangename, je weet wel.
Om die rit nog nuttiger en aangenamer te maken, heb ik mijn rit gepubliceerd op http://www.blablacar.nl met de mededeling dat ik maar 1 passagier met weinig bagage kon vervoeren. Blablacar is een van oorsprong Frans initiatief om autoritten te delen tegen een geringe vergoeding.
Ik had niet verwacht dat er veel animo zou zijn voor een enkeltje Lelystad-Berlijn, maar niets was minder waar. Binnen een paar uur had ik een reactie van een Duitse student in Amsterdam die met mij mee wilde rijden! Klein probleem: ik wilde om 3 uur 's nachts vertrekken en om die tijd rijdt er geen trein tussen Amsterdam en Lelystad. Dus heb ik afgesproken hem maar in het Amsterdamse op te halen. Zo gezegd, zo gedaan.
Vertrek uit Lelystad terwijl de stad nog in diepe slaap gehuld was. Dat gold ook voor mijn fotografiekunsten.
Het Shell-station, vlak voor het opdraaien naar de A6.
Op weg vanuit Amsterdam over de A1 richting de Duitse grens.
Duitsland, de eerste lichtstralen doen hun best de duisternis te doorbreken.
Dit kussen had ik meegenomen om mijn lading wat extra te kunnen beschermen, maar bleek ook uitstekend als kussen te functioneren. Hier een plaatje van mijn passagier Henrik in de ochtendschemering. Geen gebrek aan comfort aan boord van de Zwarte Magie.
Onderweg kregen we een buitje.
Close up van de druppels.
Volop bewolking op dit deel van de heenreis.
Langzaamaan begon het op te klaren. In de verte.
Afslag Wolfsburg. Welk bedrijf zit daar ook alweer?
De eerste stop: Magdeburg. Hier had ik afgesproken met een Duitssprekende meneer om een setje velgen op te halen. Ja, hij sprak Duits. Maar dan van het soort dat ondertiteling nodig heeft - ik verstond er geen letter van over de telefoon, maar gelukkig bestaat er nog zoiets als SMS'en. Oef!
Intussen was het zonnetje doorgebroken en reed ik vanuit Magdeburg verder richting Berlijn. Henrik had geen idee van de tussenstop in Magdeburg en sliep lekker verder.
Op de route kwam ik veel bruine borden tegen. Ondanks dat de Autobahn naar het oosten redelijk saai oogt, zijn er veel cultuurhistorische zaken te zien in dit deel van Duitsland.
Iets met wolven.
De wolven komen dichterbij.
In de buurt van Berlijn!
Conform bevindingen van de goeroes op dit forum, past een compleet interieur in de kofferbak van een Lupo. Dat wil zeggen, 2 voorstoelen en een achterbank. Als je dan ook nog 4 dikke velgen met banden plus een koffer erbij moet frommelen, dan heb je een uitdaging. Met de welwillende hulp van de verkoper van het interieur (top klasse kerel) hebben wij tot 4x toe alles uit- en ingepakt. Uiteindelijk zat alles erin. Er kon werkelijk geen schroefje meer bij, de spullen zaten tot tegen het dak!
Proppen, proppen, proppen.
Twee dagen voor mijn vertrek naar Berlijn kreeg ik via Blablacar een e-mail van een Nederlands stel die met mij wilden meerijden van Berlijn naar Amsterdam. Zij hadden mijn ritomschrijving kennelijk niet gelezen, want er stond duidelijk in "ruimte voor 1 passagier". Voorgaande foto behoeft geen verder betoog aangaande de beschikbare ruimte voor eventuele extra passagiers. De terugweg zou dus solo gaan plaatsvinden.
Tenminste, dat dacht ik.
Ruim voordat ik in Berlijn was aangekomen, kreeg ik een telefoontje van een Engelssprekende dame die met mij mee wilde rijden naar Amsterdam. Zonder extra passagiers. "prima, is goed, waar moet ik je oppikken?" Dit bleek een paar kilometer verderop te zijn. Perfect!
Aankomst in de stad Berlijn. Duidelijk zichtbaar is de zendmast/radiotoren...
...en de artistieke muurschildering.
Zomaar een wegwijzer naar de Potzdamer Platz. De Potsdamer Platz is een van de bekendste pleinen in het centrum van Berlijn en tevens een belangrijk verkeersknooppunt. Het plein is genoemd naar de nabijgelegen stad Potsdam. (bron: Wikipedia)
Na het afleveren van mijn passagier Henrik kwam ik wat typisch Berlijnse kasseien tegen. Hobbel de bobbel, maar niet half zo erg als de kinderkopjes die ik moest trotseren bij het ophalen van het interieur. Daar heb ik helaas geen foto's van kunnen maken, die weg was werkelijk onvoorstelbaar hobbelig!
Deze is voor MetallicatTim.
De Engelssprekende dame bleek de Italiaanse studente Federica te zijn, die regelmatig tussen Berlijn en Amsterdam pendelt. Hierbij maakt ze goed gebruik van Blablacar, wat volgens haar stukken gezelliger, sneller en goedkoper is dan het openbaar vervoer.
De volgende stop was ten zuiden van Berlijn om de uitklapraampjes op te halen. Nou zat ik al propvol, toen kwam er ook nog een rode koffer bij (tja, vrouwen... het is een vooroordeel maar ze nemen graag veel mee!) en toen moest ik nog ergens die raampjes tussen zien te prutsen. Laat ik het er maar op houden dat dit uitdaging 2.0 was. Maar ze gingen erin!
Nog meer propwerk.
Op de terugweg richting Amsterdam bleek mijn passagiere Federica graag foto's te maken. Fraai plaatje van de avondzon achter de wolken.
Nog een keer de zon die zachtjes voor ons uitvliegt naar het verre westen.
Deze is voor de Opel-kenners: ieder jaar wordt in Oschersleben een kolossaal Opel-treffen gegeven met vele duizenden bezoekers.
File onder de ondergaande zon.
Terwijl de zon haar laatste stralen over ons uitstortte, lostte de file eindelijk op.
Nadat de zon achter de horizon was verdwenen, pruttelden wij rustig verder richting Nederland. Na het passeren van wat wegwerkzaamheden begon de auto steeds meer lawaai in de aandrijflijn te maken. "allemachtig, daar gaat mijn motor" dacht ik. "Ben je lekker mee, tegen middernacht ergens langs de Autobahn". Omdat stoppen op de vluchtstrook geen goed idee leek, ben ik doorgereden naar de eerstvolgende ausfahrt. Hierna ben ik gelijk op een parkplatz gestopt om polshoogte te nemen. En ja hoor...
Lupo's met de accu in de achterbak zijn uitgerust met een schitterende luchtpomp en een busje bandenschuim. Geen reservewiel, geen krik, geen gereedschap. Maar als je een slordige 5 kilometer met een lekke band hebt gereden, helpt zo'n busje schuim ook niet meer. Al helemaal niet als blijkt dat je geen busje schuim bij je hebt!
Geluk bij een ongeluk: ik had niet één maar 4 reservewielen aan boord! Het enige wat ik nu nog moest hebben was een krik en een wielmoersleutel. Dat is het moment dat je de heer op je knietjes dankt voor een ANWB-lidmaatschap met hulp in het buitenland. Binnen een uur was de ADAC ter plaatse om het wiel te wisselen. Top!
Hierna konden wij weer verder richting het inmiddels niet-meer-zo-zonnige Amsterdam. Ook nu bewees het kussen weer zijn diensten.
Rond kwart voor vier in de ochtend reden wij na een wat bewogen maar verder veilige reis Amsterdam binnen. Federica was helemaal blij en wenste mij nog een goede reis naar huis. Ciao bella! Een kleine 3 kwartier later was ik na ruim 24 uur sturen weer in Lelystad. Moe, voldaan en een kleine 1.600 kilometer ervaring rijker. Wauw. Jammer was wel dat ik de dezelfde dag om half 9 weer op mijn werk moest zijn. Dat ging, eeuuhh, een beetje moeizaam.
Hierbij nog een kleine indruk van wat 5 kilometer doorrijden met de binnenkant van een autoband doet.
Het karkas van de band is duidelijk zichtbaar. In Duitsland pompte de ACAD-man deze band bij wijze van test een klein beetje op en onmiddelijk onstonden er dikke bulten op de wang. Levensgevaarlijk om daar nog iets mee te doen. Brrr...
Mocht iemand nog interesse hebben in een Michelin met 6 mm profiel, dan moet je niet bij mij zijn!
Tot ziens!
Niek
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: De zwarte magie van Niek
Geweldig verslag! Zo zie ik ze graag! Leukkkk
Wat een avonturen kan je met een 3L beleven Als je gewoon lekker sociaal bezig bent he!
Wat een avonturen kan je met een 3L beleven Als je gewoon lekker sociaal bezig bent he!
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Niek
- Goede 3L vriend
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 09:09
- Echte naam: Nicolaas Simon
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 368000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Zwart - L041
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: De zwarte magie van Niek
Dank je Dave! Ja, het sociale aspect van Blablacar is mij uitstekend bevallen en zal ik zeker vaker doen. Bovendien heb ik ook nog een 3L-vriend blijgemaakt, dus dat is dubbel bonus!3L-Dnadave schreef:Geweldig verslag! Zo zie ik ze graag! Leukkkk
Wat een avonturen kan je met een 3L beleven Als je gewoon lekker sociaal bezig bent he!
43LXR9. De Zwarte Magie met razendsnelle dieselmotor. Brengt ons overal naartoe, zowel in binnen- als buitenland.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: De zwarte magie van Niek
Ja maar das toch fantastisch man! Dan rij je in "s serelds zuinigste diesel, van 14 jaar oud (dus niet maar een nieuwe kopen omdat nieuw zogenaamd beter is), en dan rij je voor leuke onderdelen naar Duitsland; stamp je die auto tot de noo toe vol, en zelfs die laatste stoel stel je beschikbaar! Andere mensen rijden dagelijks alleen in hun volvo stationcar met 4 lege stoelen en 2200 kilo om zich heen. Dit is veel logischer.
Alleen met rijden op biodiesel zou je nog goedkoper en milieuvriendelijker zijn geweest
Zag ik nou trouwens bathurst velgjess????
Alleen met rijden op biodiesel zou je nog goedkoper en milieuvriendelijker zijn geweest
Zag ik nou trouwens bathurst velgjess????
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic