Are ready for the winter!
Is echt een stuk veiligheid als het straks glad is, ik zou het zelf ook iedereen aanraden.
-Rick
Moderator: reichbus

Altijd baas boven baas, nooit geweten dat deze maat er onder pastte3L-Dnadave schreef:De Audi A2 rijdt nu op 1445-80 bridgestone winterbanden met FSI velgen.

Gaat vdweek veel regenen en de temperaturen gaan toch ondernul.. Toch gladjes hoor ...Kanerr schreef:Ik heb mijn zomerset er weer onder gezet, geen winter te bekennen hier....

Hoe rijdt je in dit geval dan?framir schreef:Heb ook winterbanden eronder, bridgestone, zaten er bij toen ik de auto kocht en zijn nog niet te oud.
Onder de corsa heb ik ze ook laten leggen.
Ik rij al heel lang op winterbanden in de winter, en kan het verschil toch wel merken, vooral bij sneeuw, wat we afgelopen jaren toch wel gehad hebben.
Probleem met een hoop mensen is uiteraard wel dat ze denken dat ze met winterbanden niets meer kan overkomen, net als met ABS.
Ik vind het wel een nadeel trouwens dat ik het verbruik met de winterbanden niet meer onder de 4,5 krijg, normaal met eco zomerbanden op 3,5.
Maar goed, veiligheid is ook wat waard

Ik denk dat jouw 205-ers met een verbruik van 3,4 niet een representatief verbruik is. Mijn verbruik met m'n vorige 3L met 195-ers eronder kwam niet onder de 4.0 in de winter. Ik denk dat vele anderen dit kunnen beamen.Rick-3L schreef: Mijn gemiddelde met de 205 GTI is 3.4 en met de winter 3.2/3.3.
Misschien is er dan wat anders aan de hand?

Dat zou natuurlijk kunnen. ik baseer dit op mijn eigen bevindingen.Don 3L Jose schreef:Ik denk dat jouw 205-ers met een verbruik van 3,4 niet een representatief verbruik is. Mijn verbruik met m'n vorige 3L met 195-ers eronder kwam niet onder de 4.0 in de winter. Ik denk dat vele anderen dit kunnen beamen.Rick-3L schreef: Mijn gemiddelde met de 205 GTI is 3.4 en met de winter 3.2/3.3.
Misschien is er dan wat anders aan de hand?

Joch3m schreef:Ik heb bij aanschaf van de Lupo na de eerste dag sneeuw (waarbij is rechtdoor ging) meteen winterbanden aangeschaft. Nokians WR nogwat. Bevallen prima, heb ze ook onder mijn S-Max zitten. Merk trouwens weinig verschil in verbruik met de winterbanden tov de zomerbanden.